Avliva pga lynnesfel?

Vem ska administrera det lugnande läkemedlet? Ska det ske oralt eller injiceras?
Det vanligaste är nog att hästägaren får oralt lugnande utskrivet om det behövs till tex hovslagaren. Andra åker till klinikhovslagare där det finns veterinärer på plats om de behövs mer.

Vem ska administrera det lugnande läkemedlet? Ska det ske oralt eller injiceras?
Jag blev också förvånad när jag hörde att lugnande läkemedel används regelbundet vid hovslageri. Jag vet inte i vilka miljöer det sker men det måste Ju vara i stall med god tillgång på veterinär.

Jag blev också förvånad när jag hörde att lugnande läkemedel används regelbundet vid hovslageri. Jag vet inte i vilka miljöer det sker men det måste Ju vara i stall med god tillgång på veterinär.
Nä det är förmodligen lugnande i gelform som man får på recept och ger själv i hästens mun. Alternativt att man skor hos klinikhovslagare, då finns det ju alltid veterinärer tillgängliga.

Liknande trådar

Hästvård Är det någon som haft en häst med liknande skada. Hur gick det i så fall för den och hur lång tid innan den blev bra. Är vår första egna...
Svar
9
· Visningar
1 092
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: tara
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 792
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt en importerat en häst från Irland av ett svenskt säljstall, och det irländska passet ifråga bestämmer hästen som...
2
Svar
21
· Visningar
3 339
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila