Avliva pga lynnesfel?

Vem ska administrera det lugnande läkemedlet? Ska det ske oralt eller injiceras?
Det vanligaste är nog att hästägaren får oralt lugnande utskrivet om det behövs till tex hovslagaren. Andra åker till klinikhovslagare där det finns veterinärer på plats om de behövs mer.

Vem ska administrera det lugnande läkemedlet? Ska det ske oralt eller injiceras?
Jag blev också förvånad när jag hörde att lugnande läkemedel används regelbundet vid hovslageri. Jag vet inte i vilka miljöer det sker men det måste Ju vara i stall med god tillgång på veterinär.

Jag blev också förvånad när jag hörde att lugnande läkemedel används regelbundet vid hovslageri. Jag vet inte i vilka miljöer det sker men det måste Ju vara i stall med god tillgång på veterinär.
Nä det är förmodligen lugnande i gelform som man får på recept och ger själv i hästens mun. Alternativt att man skor hos klinikhovslagare, då finns det ju alltid veterinärer tillgängliga.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
989
Senast: Freazer
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 620
Senast: MiniLi
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 219
Senast: skiesabove
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
587
Senast: Bamburine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka