Avliva pga lynnesfel?

Vem ska administrera det lugnande läkemedlet? Ska det ske oralt eller injiceras?
Det vanligaste är nog att hästägaren får oralt lugnande utskrivet om det behövs till tex hovslagaren. Andra åker till klinikhovslagare där det finns veterinärer på plats om de behövs mer.

Vem ska administrera det lugnande läkemedlet? Ska det ske oralt eller injiceras?
Jag blev också förvånad när jag hörde att lugnande läkemedel används regelbundet vid hovslageri. Jag vet inte i vilka miljöer det sker men det måste Ju vara i stall med god tillgång på veterinär.

Jag blev också förvånad när jag hörde att lugnande läkemedel används regelbundet vid hovslageri. Jag vet inte i vilka miljöer det sker men det måste Ju vara i stall med god tillgång på veterinär.
Nä det är förmodligen lugnande i gelform som man får på recept och ger själv i hästens mun. Alternativt att man skor hos klinikhovslagare, då finns det ju alltid veterinärer tillgängliga.

Liknande trådar

Hästvård Ska börja ge min häst Gastrogard i morgon för magsår. Veterinären som skrev ut medicinen sa att jag kan ge det när som helst under...
Svar
1
· Visningar
255
Hästvård Min häst har gipsad bakhov pga. sår i sulan. Ytterst är gipset tejpat med silvertejp, men känns som att silvertejpen inte kommer hålla i...
Svar
15
· Visningar
950
Senast: Lejd
·
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 106
Senast: Freazer
·
Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet... 2
Svar
25
· Visningar
1 619
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna