Hippocampus
Trådstartare
Än så länge ingen framgång. Har inte hästen feber eller är halt så ”fortsätt som du gjort”. Har iaf skickat bilder nu.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Usch så trist, men man får väl lita på att de har koll antar jag..Än så länge ingen framgång. Har inte hästen feber eller är halt så ”fortsätt som du gjort”. Har iaf skickat bilder nu.
Åh så skönt! Håller tummarna!Skickade bild på såren. Det hjälpte. Veterinär kommer ut vid kl 12.
Vad bra. Håller tummarna och uppdatera gärna!Skickade bild på såren. Det hjälpte. Veterinär kommer ut vid kl 12.
Jag har lagt om med sprit i flera dagar innan på veterinärens inrådan. I måndags fick jag rådet att byta mot medicinsk honung.Är det diagnosticerat som lymfangit? Vi hade alltid någon häst i stallet på sommaren som fick det (under 80-talet i ett stall med 40-50 hästar).
Då var det ut och gå som var en stor faktor i läkandet. Flera gånger per dag och gärna 30-60 minuter åt gången. Det drar ner svullnaden och får cirkulation på eländet.
MEN, om det är blodförgiftning ska de inte röra sig.
Angående sticksår. Hade en kompis häst som fick lymfangit och de hittade inte såret. Efter någon dag blev hon lite desperat och la spritomlägg runt hela benet under natten. På morgonen hade omlägget dragit ut en ytlig slånbärstagg.
Så, kolla med veterinären om det är en idé att göra det. Vissa veterinärer vill inte ha sprit i eventuella sår.
Det ser ju rent hemskt ut, ärligt talat. Är det verkligen något som går att klara själv hemma?Till och med veterinären tyckte såret var äckligt. Detta kom hon till. Orolig för leden
men det var ok. Minimal hälta. Förhöjd sänka men inte jättehög. Världens snällaste häst som står lös på stallgången och småäter lunch hö medan vi fixar sår. Veterinären försöker raka men allt är underminerat så det går inte.
Visa bifogad fil 161657
Antibiotika och bandage. Hon la om lite annorlunda än mig. Ska byta på söndag och tisdag. Fota. Och ringa på onsdag.
Jag har haft ett kraftigt infekterat sår som läkte bra hemmaDet ser ju rent hemskt ut, ärligt talat. Är det verkligen något som går att klara själv hemma?
Det var framför allt storleken (djupet) som jag reagerade mest på faktiskt.Jag har haft ett kraftigt infekterat sår som läkte bra hemma
Inte riktigt lika stort som ts dock.
Jag vet inte, jag har ingen erfarenhet av sådana här sår. Tror veterinären litar på att jag löser det (är en av mina ”husveterinärer”) och jag ska höra av mig om feber och hälta dyker upp eller nåt annat händer.Det ser ju rent hemskt ut, ärligt talat. Är det verkligen något som går att klara själv hemma?