Ser lite creepy ut. Borde ha minskat rejält om det var rätt AB. Har också god erfarenhet av honung dock. Ser ut som små krustor ( rasp, allergisk reaktion, skållor etc) där bakterier eller svamp fått fäste. Ngn feber ? Hade verkligen velat Odla om det inte ger med sig kvickt. Håller tummarna för snabb läkning.
Ikväll var det bättre i benet efter sorbact, bomull och linda. Såret som tryckts utåt var ”inåt”. Massa gult klegg i såren. Vill inte att man ska röra.
Har inte märkt av nån mugg eller liknande innan benet blossade upp.
Har 2 dagar kvar på Hippotrim. Ingen feber. Haft högst 38.2 kvällen innan behandlingen sattes in, nu runt 37.4-37.6.
Äter och dricker som vanligt.
Ska ringa o kolla imorgon. Kanske skaffa lite honung också.

Liknande trådar

Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 297
Senast: mackan
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 418
Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 728
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Appar
  • Störiga saker vi stör oss på, del 38