Lyfter ständigt på bakbenen.

M

malunn

Jag skulle bara vilja höra om det är någon som har erfarenhet av att hästen står och lyfter på bakbenen , speciellt det ena.

När man rider känns han helt normal och ser helt normal ut, men när han bara "står" och man pysslar med honom så gör han sådär.

Vet inte om det är något hyss han fått för sig bvara för att han inte vill att man ska ta i muggen som han har, men om någon vet eller varit med om liknande får ni gärna säga det :)

Sv: Lyfter ständigt på bakbenen.

Jag skulle bara vilja höra om det är någon som har erfarenhet av att hästen står och lyfter på bakbenen , speciellt det ena.

När man rider känns han helt normal och ser helt normal ut, men när han bara "står" och man pysslar med honom så gör han sådär.

Vet inte om det är något hyss han fått för sig bvara för att han inte vill att man ska ta i muggen som han har, men om någon vet eller varit med om liknande får ni gärna säga det :)

kan vara patellaupphakning?

Patellaupphakning? det har jag aldrig hört .. vad är det för något? googlade runt lite men hittade inga konkreta svar på symtom osv

Vår supersnälla tinkerkorsning stampade och sparkade helt utan (synbar) anledning när han hade hudproblem runt karlederna

Alla våra tre hästar gör det nu sommartid till och från när de står stilla för att flugorna irriterar dem. Jag vet ju inte hur mycket, när och hur han gör det men det var bara en tanke.

Det låter ju mycket rimligt då han har mugg på båda bakbenen!

Ja okej, det kan ju lika gärna vara det, i samband med hans mugg som irriterar honom .. :bow:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 590
Senast: Freazer
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
16 357
Senast: Hedinn
·
Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 914
Senast: SiZo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
944
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10