lyfter ojämt med benen

I

iceland

hej! har en häst som lyfter högre med ena frambenet än med det andra.. är det då det ena bakbenet som är svagt då? i och med att skjutet kommer därifrån eller hur funkar det? hästen är kollad av vet, kiropraktor mm.

Sv: lyfter ojämt med benen

ingen som vart med om nåt liknande eller har funderingar på vad jag borde träna på? :)

Fattar inte riktigt, svänger han ut ena benet eller va? :p

nej tar större, luftigare rörelser med ena frambenet

hum okej, ingen aning då. Har du kollat upp det på klinik?

Hej!

Jag har en vbl-kille på foder, som gått på travet i 8 år, pensionerades från detta vid 11 årsålder.
Idag är han 15 (4 mentalt ;)) men han lyfter sitt ena bakben högre än det andra och detta är p.g.a en låsning i korset, som visserligen sträcker sig längre än dit. Detta är kollat av en eqiterapeut (stavning?!)
Jag hämtade hem honom för 2 månader sen, för ca 3 veckor sen blev han behandlad första gången, det är redan stor skillnad trots att hon inte lyckades få väck allt med en gång. Så nu kommer han bli kontunerligt behandlad.
Kan det kanske vara så att det är ngt som kiropr. inte kommer åt? Jag hade nog tagit hästen till en klinik så man kan röntga.

Lycka till!

hej! har en häst som lyfter högre med ena frambenet än med det andra.. är det då det ena bakbenet som är svagt då? i och med att skjutet kommer därifrån eller hur funkar det? hästen är kollad av vet, kiropraktor mm.

Om hästen är sne vid övrig ridning kan de vara snedmuskulatur.. ^^

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
1 215
Senast: Tossa90
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
4 151
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 042
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama