Lydnadsträning

_Runaway_

Trådstartare
Nu är jag och schäfern anmälda till vår första kurs tillsammans, tävlingslydnad med klass 1 som mål :) Han är tävlad i det tidigare men jag är nybörjare så vi behöver nog en del hjälp på traven.
eftersom jag aldrig gått hundkurs tidigare så har jag en kanske dum fråga :angel: Vad ska jag tänka på, ha med mig till kurstillfällena? Något godis som är tillräckligt gott, smidigast i en sån godisväska man fäster i bältet? Mer?
Och halsband/koppel, spelar modellen på detta någon roll?

Som sagt, kanske ett par konstiga frågor men jag vill inte komma helt oförberedd med "fel" grejer :o

Sv: Lydnadsträning

Jag har ett midjebälte med tre fack för olika godisar så jag kan variera mig. Jag brukar ha lite 'blötare' godis gärna om jag ska på kurs så han inte blir törstig så fort.

Använder vanligt läderkoppel och helt läderhalsband. ej stryp eller liknande.

Ta med ROLIGA leksaker att lattja med och ha dragkamp med, så man kan variera berömmet och inte bara vara en godismaskin.

Ta med vatten + skål om det inte finns att låna på klubben.

Ha skoj:laugh:

Bajspåsar!

Nu vet inte jag om det är en SBK-kurs, men på mina kurser så skickar jag alltid ut ett brev till mina kursdeltagare med ett "välkommen", en liten vägbeskrivning, kursplan och mina kontaktuppgifter.

Sen har jag alltid 1.a gången hundlös, där går jag igenom var toan fins, vad som behövs för kursen osv.

Gott godis, favoritleksaken, vattenskål, vanligt koppel och halsband och en filt att ligga på så kommer du långt :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 769
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 047
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag jobbar i en djuraffär, vilket är både jätteroligt, för jag får ju jobba med min hobby och träffa på människor med samma intresse som...
2
Svar
26
· Visningar
6 096
Senast: Lavender
·
Övr. Hund Jag har en (ung) golden mer åt showtypen, som tyvärr har fått tagit det lite väl lugnt under en period. Nu vill jag att vi ska försöka...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 267
Senast: Sail
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka