Lydnadstävlingar

Mynta2

Trådstartare
Nu var det ju en evighet sedan jag svansade runt på lydnastävlingar å sånt, men hade en disskution med min granne i dag, och hon hävdade bestämt att i de högsta lydnadsklasserna så ska hundarna vid plats även ligga platt med huvudet mot backen ???!!! eh, är det verkligen så ? Jag kan för mitt liv inte minnas jag sett något sådant. Plats är väl plats...

Nej, hunden behöver inte ligga med hakan i backen under platsläggandet.

Men jag känner många i elitlydnad som lär sina hundar att hakan ska vara i backen för att det är lättare att hunden att koncentrera sig på läggandet och inte på störningsmomenten.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 299
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 966
Senast: Maniac123
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
302
Senast: IngelaH
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 531
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring