Lydnadsprov i nästa onsdag!!

P

plymen

Vi kom med på provet!!:p

Fick en släng panik då jag varit lite lat med tränandet, men man lär bli en erferenhet rikare i alla fall:angel:

Hunden ska vaccineras på måndag och hon har tyvärr haft lite rinniga ögon så man får hoppas hon inte har inflammation för då blir det inget prov.

Om ögonen är i skick får man hoppas det går bättre än första jaktprovet, haha!

Önska oss gärna lycka till!!

Sv: Lydnadsprov i nästa onsdag!!

Lycka till.Minns när jag gjorde första lydnadsprovet med min hund. Hoppas du inte är lika nervös;)All lycka till :laugh:. Vad har du för ras?

Tack! Jag har en flatcoated retriever:)

Jag är nog inte så nervös egentligen då vi varit på jaktprov som verkligen inte gick bra:p Hunden försökte släpa iland en boj, kissade och bajsade flera gånger under provet med mera:p

Usch, NU är jag nervös...:crazy: Kommer INTE att sova inatt.. Känns som om vi inte övat nåt och att vi kommer att klanta oss rejält..:p Egentligen har det ju ingen betydelse, vi startar för att det är kul, men men... Nervositeten lyckas krypa på i alla fall..

Jag tycks diskutera för mig själv här, :p men berättar iaf resultatet.
148p och andra pris! Hunden orkade inte till slut pga värmen (och för lite träning) och den utförde inte hoppet, utan sprang till bilen och hämtade en dummy från bakluckan...:o

Men det var väl ett helt ok resultat för att vara första gången!

Jag tycker du skall vara nöjd. Grattis!

Grattis! Det var väl inget dåligt första resultat?

Om du fixat hoppet med en 7:a så hade det ju varit ett första pris så det var helt klart godkänt!

Det är jobbigt med värme när man tävla så är det bara, första gången jag tävlade Oliver officiellt var det första varma dagen på hela året, varken förr eller senare har Oliver släpat på fria följet... gå före var hans grej men svart päls och 25 grader i skuggan tog död på den mesta energin trots bad och nedkylning.

Oliver körde en liknande grej som din flat, han hade nämnligen full KOLL på var apportbockarna fanns och höll man honom inte mkt kort på ex hopp-sitt hopp (tvåans hopp) som alltid var framför domartältet så blev det hopp - siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiit - Oliver sitter någonstans långt bort från hindret och sneglar in mot apportbockarna och så hopp tillbaka.

Han var klockren på återhoppet och tur var väl det för han satt väl sällan och aldrig bakom hindret på tävling (på träning gjorde han alltid det trots provaktion vadå veta att matte inte kommer åt mig?).

Lycka till nästa gång!

Tack båda! Jo, jag är riktigt nöjd!:laugh: Vi fick 9,5 på bl.a linförighet och fritt följ som i princip är grunden till allt, så med lite mera träning så har vi nog en chans att få riktigt bra poäng!

Fick bara konstatera att hunden är en retriever när den hämtade dummyn:p Fick massa apploder av publiken, haha

Blir nog tvungen att anmäla oss igen till hösten...:laugh:

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
583
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 487
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 869
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 968
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hundrelation