Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Canikur är inte mat, det är ett stabiliserande tillskott. Jag skulle koka vit fisk och blanda det med överkokt ris, så slinker nog lite ris med också. Eller skippa riset och kör bara på fisken som @Malibu_Stacy sa.skon kost rekommendera 2 av 3 veterinärer. de 3 sa fortsätt med enbart ris och 1 av dom sa att äter hon inte så får hon vara utan… vem ska man lyssna på? Funderar på att köpa canicur som vet rekommendera som skonkost
Diarsanyl är ungefär som Canikur. Jag skulle köra ris, fisk & Canikur nu några dagar. När allt ser bra ut kan du börja blanda i lite av den vanliga maten och gradvis öka andelen. Så brukar jag göra. Är dock inte veterinär utan bara människa till två hundar med känsliga magar.Kan jag köpa Hills I/D och köra med också? Efter några dagar med ris och fisk
Riset är inget magiskt botemedel, utan man ger ris och kokt vit fisk/kyckling för att det är lättsmält. Men man kan också köpa färdig skonkost hos veterinären exempelvis Hill’s i/d eller Royal Canin Gastrointestinal. Om hunden inte gillar riset går det bra att slippa, onödigt att tvinga i ris om hunden äter det andra. Det handlar ju bara om någon vecka eller två innan magen stabiliserat sig helt innan man kan gå över på det vanliga fodret.Får man fråga, menar du att hon ska strunta i riset för att hunden inte vill ha det? Eller är det inte bra att ge ris till hundar som är dåliga i magen? Vid en snabb googling rekommenderas ris fortfarande till magsjuka hundar men jag tänker att du kanske är lite mer uppdaterad i frågan?
Det är inte konstigt att du trodde det, omöjligt att kunna och veta alltTack snälla . Vad dum jag är, trodde det var hundfoder. Men då åker jag köper det direkt med torsk
Ja gör det. Du kan ge det direkt, och skippa riset och fisken helt.Kan jag köpa Hills I/D och köra med också? Efter några dagar med ris och fisk
Canicur är ingen mat, det är en tablettskon kost rekommendera 2 av 3 veterinärer. de 3 sa fortsätt med enbart ris och 1 av dom sa att äter hon inte så får hon vara utan… vem ska man lyssna på? Funderar på att köpa canicur som vet rekommendera som skonkost
Jag brukar ge Canikur Pro som är en pasta. Båda hundarna gillar den verkligen. Tabletterna däremot har jag svårt att få i matglada lillen, och stora killen som är kräsen vägrar dem helt.Canicur är ingen mat, det är en tablett
Edit: man ska läsa klart innan man skriver
Mina hundar är som soptunnor dom äter allt som bjuds utom rabarber. Eller så smular jag tab över maten o sen på med lite A-filJag brukar ge Canikur Pro som är en pasta. Båda hundarna gillar den verkligen. Tabletterna däremot har jag svårt att få i matglada lillen, och stora killen som är kräsen vägrar dem helt.
Ja det är praktiskt med matglada hundar iblandMina hundar är som soptunnor dom äter allt som bjuds utom rabarber. Eller så smular jag tab över maten o sen på med lite A-fil
Canikur tabletter innehåller dock ingen probiotika. Pastan innehåller det som tabletterna innehåller plus probiotika.Mina hundar är som soptunnor dom äter allt som bjuds utom rabarber. Eller så smular jag tab över maten o sen på med lite A-fil
Åh vad bra att få det bekräftat! Jag har alltid gett pastan men köpte tabletterna någon gång när endast dessa fanns. Blev så förvirrad när jag läste innehållsförteckningen men kollade inte upp om jag förstod det rätt.Canikur tabletter innehåller dock ingen probiotika. Pastan innehåller det som tabletterna innehåller plus probiotika.
Aha! Det hade jag missat.Canikur tabletter innehåller dock ingen probiotika. Pastan innehåller det som tabletterna innehåller plus probiotika.
Jag föredrar pastan dels av anledningen att det även är probiotika, men också att det är enklare att ge en hund som mår illa och inte vill äta själv än gigantiska tabletter. Bara spruta in pastan i munnen.Åh vad bra att få det bekräftat! Jag har alltid gett pastan men köpte tabletterna någon gång när endast dessa fanns. Blev så förvirrad när jag läste innehållsförteckningen men kollade inte upp om jag förstod det rätt.
Bra att veta är även att det är viktigt att börja med små små portioner men ofta istället för stora portioner mer sällan. Har haft två magkatarr/allergi hund..Diarsanyl är det skonkost? Allt detta var nytt för mig för min hund har aldrig varit dålig förut . Veterinär rekommendera detta i början av hennes symtom
Ja jösses tabletterna är stora- Jag gillar pastan bäst och det behöver även ges färre gånger. 2 gånger per dag istället för 4Jag föredrar pastan dels av anledningen att det även är probiotika, men också att det är enklare att ge en hund som mår illa och inte vill äta själv än gigantiska tabletter. Bara spruta in pastan i munnen.