Hund som droppar blod från snoppen

Min erfarenhet är:
Förhudskatarr
Prostaproblem
Njurproblem
Alla tre har under åren gett olika hundar blodblandad urin.
Det skumma är att det inte är blodblandad urin utan ser ut som rent blod. När han legat och vilat och någon kommer hem och han springer ut i hallen kommer mängder med droppar med vad som ser ut som rent blod. Jag har beställt tid på en klinik som har ultraljud nu, mina nerver klarar inte detta.

Ordentligt förstorad prostata, lite kristaller och något oklart i urinblåsan (troligen polyp eller erytem) lyder domen. Urinprovet visade också lite avvikelser och eventuellt var njurarna något täta. Nu har vi satt in Ypozane och har ett återbesök om två veckor. Eventuellt kemisk kastrering framöver så nu glömmer vi planer på att eventuellt satsa på veteranklass, han gillar ändå inte andra hanar något vidare och blir lite stressad av utställning.
Det viktigaste är att han mår bra och inte har ont och så hoppas jag att det inte är något malignt i urinblåsan.
Tack för all input här!

Ordentligt förstorad prostata, lite kristaller och något oklart i urinblåsan (troligen polyp eller erytem) lyder domen. Urinprovet visade också lite avvikelser och eventuellt var njurarna något täta. Nu har vi satt in Ypozane och har ett återbesök om två veckor. Eventuellt kemisk kastrering framöver så nu glömmer vi planer på att eventuellt satsa på veteranklass, han gillar ändå inte andra hanar något vidare och blir lite stressad av utställning.
Det viktigaste är att han mår bra och inte har ont och så hoppas jag att det inte är något malignt i urinblåsan.
Tack för all input här!
Bra att du fick svar! Ypozane ger effekt hyfsat snabbt och kommer det tillbaka vet du ju vad det är. Kastrering går då på försäkringen om du väljer det.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
12 050
Senast: Nominous
·
Hundhälsa Min hund är en hanhund som fyllde åtta år den 15 mars. Han har fått vara frisk i sitt liv förutom en sårskada på ena tassen. Jag minns... 2
Svar
25
· Visningar
3 291
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Var hemma hos en god vän vars okastrerade hanhund låg och sov på golvet medan vi pratade. Plötsligt reste sig hunden och såg själv...
Svar
10
· Visningar
19 334
Senast: Mooch
·
Hundhälsa min hund har länge länge droppat lite sekret från snoppen, som jag tycker de flesta hanhundar gör så de är inget jag tänkt på. så en...
Svar
4
· Visningar
8 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka