Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Sv: Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

+ atthehedge

Jag har pratat med min vän på kommunen (som också är väldigt insatt i spårtävlingar och tjh-sektorn) och han har berättat hur det ser ut för oss geografiskt:

Då är ju frågan om vår träff räknas som kursverksamhet?

Hej!

Har följt er tråd och insåg en sak. Ska ni vara på Trolle Ljungbys gods mark, prata med godsägaren. De är inte våldsamt förtjusta i när folk bara dundrar ut i skogen för allehanda hundträning och det verkar just nu bli en hyfsad uppslutning.

Hade det inte varit så långt att köra, så hade jag jag övervägt att haka på. Den Grå är utmärkt störningsträning :angel: :devil:

Vattenträning lät väldigt lyxigt och jag har velat prova den typen av träning länge med den Grå :)

Nej, det blir kommunens mark, jag har pratat med dom :). Känner du till TL och "greven"?

Äsch, det är inte så långt! Ni är här på ca 1.5 h skulle jag tro ;)

Vilket håll kommer ni ifrån?

Kanske någon som kan samåka om inte annat..

Nej, det blir kommunens mark, jag har pratat med dom :). Känner du till TL och "greven"?

Äsch, det är inte så långt! Ni är här på ca 1.5 h skulle jag tro ;)

Jag vet så mycket att de har mycket jakter på sina marker och inte uppskattar när den verksamheten blir störd av människor och hundar som är på fel plats, vid fel tillfälle och i okopplat tillstånd.

Nja det tar strax över 2h att köra till Kristianstad från hemmet. Jag får titta och se om jag är ledig, har inte kommit så långt i planeringen än ;)

Ja, nästan varje helg... dom är dock väldigt duktiga med att placera ut skyltar i anslutning till markerna så att man kan gå andra håll. :bow: Har dom hundar också så står det på skylten osv.

Du får kika på det! Vill du och kan så får du självklart komma :)

Suck..... Lyllosar!!!!! Jag tror jag skippar Floridaresan....... (nä, skojar bara, men avis är jag.........................)
Jag säger som Teletubbisarna: -AGAIN AGAIN!!!

Vi kan träffas när som helst och spåra :). Bara säg till!

Men, hur var det nu... vi har ju flera dagar uppsatta, kan du ingen alls?

Fast godsen jagar nästan aldrig helger just för att folk är ute mycket i skogen då, förvånar dock inte om det är så där. Sen är tyvärr jaktsäsongen så gott som slut här nere den 1 feb:(

Nu vet jag och jag kan vilken som helst av dagarna :)

10 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
cillamuffins
Ainon

11 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
cillamuffins
dpmatte
Ainon

17 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
Ainon

18 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
dpmatte
Ainon

Kul att du kan vara med! :)

Själv måste jag tyvärr ta bort mej ifrån den 10 mars då jag måste ha släktkalas!

10 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
cillamuffins
Ainon

11 mars
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
cillamuffins
dpmatte
Ainon

17 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
Ainon

18 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
dpmatte
Ainon

Jag måste också ta bort mig från den 10e, vi har TJH-träning då.

10 mars
emma82maria
attheedge
Hazel
cillamuffins
Ainon

11 mars
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
cillamuffins
dpmatte
Ainon

17 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
Ainon

18 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
dpmatte
Ainon

Senast ändrad:

Här är en till med hund som är i kraftigt behov av störningsträning, men kan tyvärr inte svara innan den 20/2 om när jag kan för mitt schema spikas förmodligen inte förrän där dagarna efter.
Annars hade jag haft med mig minst en hund som hade velat testa på viltspåret :)

/Camilla

Ni är välkomna! Vi kommer boka hallen den 20e, men kan du dagen vi väljer så får du självklart följa med iaf :)

Jag meddelar så fort jag kan, Min hund ska opereras på fredag och ta prov på knutan på benet så då vet jag hur det ser ut och vilket datum som passar bäst

Ni är välkomna! Vi kommer boka hallen den 20e, men kan du dagen vi väljer så får du självklart följa med iaf :)

Om dom inte gör väldigt stora ändringar för mig så är det helgen den 17 å 18 som jag är ledig, men som sagt inget som går att garantera ännu, har jag otur så blir det jobb båda helgerna o.O

Men jag håller tummarna :-)

/Camilla

Här blir det ingen träff tyvärr, lär inte ha någon hund som är i skick för det:cry:
Han fick tyvärr åka akut in till djursjukhuset i fredags, och har sedan dess varit med om en massa undersökningar och en magöppning. Men dom har fortfarande inte hittat vad som var problemet egentligen, förhoppningsvis hittar dom det snart så jag i alla fall kan få hem min hund igen. Det är tomt utan min skugga här hemma :cry:

/Camilla

Nej, vad tråkigt! :(

Håller alla tummar vi kan för att det ska hitta vad som är fel och att det är lätt fixat!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka