Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Sv: Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

KL

Hallen är bokad just den 18e mars. 12-17, så alternativet är att ta den senare eller helt enkelt vara på vår BHK istället.

Vad säger ni gänget?

För mig kvittar plats, och tider för den delen med då jag bor i stan

Men stackars... :crazy: Vet dom inte vad som är fel alls? Vad ska han medicineras mot och med vad?

Om testerna visar något så är det två olika alternativ som båda göra att muskulaturen som gör jobbet vid matstrupen inte fungerar som den ska.
Om jag förstod vet rätt så innebar den ena varianten att musklen där inte fick nervimpulser som den skulle, och den andra varianten att den inte kunde ta mot impulserna på rätt sätt. Båda innebar livslång kortisonbehandling, men olika stora doser, och även ganska stor skillnad på hur mycket påverkan det har för honom under resten av livet.
Men om dessa testerna inte visar något så är vi ju tyvärr i stort sett tillbaka på noll, och har ingen aning om varför matstrupen inte fungerar som den ska :-S

/Camilla

BHK funkar för oss också om det inte blir för kallt.
Då skulle vi behöva (och med vi menar jag mest Ebun då hon fryser) någonstans att gå in och värma oss ett tag. Finns där klubbstuga som hundar får vistas i?

Vet att jag låter gnällig men en heldag utan någon uppvärmning alls för henne funkar tyvärr inte..

Det står hallen 15-18 innan. Är inte det mer lagom än 12-17 om det ska hinnas med spår före? När vi tränar i grupp här brukar det ta 2½-3 timmar för viltspår.

BHK kan vara OK om det inte ösregnar (hundarna funkar inte att träna lydnad med i regn).

12-17 är tiden då hallen är bokad av andra, jag var nog otydlig inser jag nu.

KL

Vi har en stor fin klubbstuga där hundar får vistas :)

Men stackars... Usch och fy... :(

Kan man minst sagt säga, märker ju hur irriterad han blir efter han ätit varje gång.
Men som det är just nu kan dom ju inte göra mer inne på djursjukhuset än vad vi kan hemma. Fast är ju frustrerande och se det, likaså se att det blir mer efterhand som hans dagsranson ökas. Och ändå får han ju fortfarande bara halva den mängden som han behöver för att hålla ett okej hull.:cry:
Så om vi nu får ordning på det här med matstrupen så kommer jag ju ha ett vandrande skelett att få upp i hull igen. :cry:

Det är i ett sånt här läge det hade varit skönt att ha haft den där typiska rottisen som bara behöver titta på maten för att rulla fram, och oftast har ett par extra kilo att ta av...

/Camilla

Aha, OK. Men då har vi ju inget val, då får det såklart bli BHK och så hoppas vi ha bra tumme med vädret.

För min del så visst kan man starta i hallen kl 17, det spelar ingen roll för min del när jag kommer hem. Men någon kanske får problem.

Jag har väl lite drygt 2 timmar hem så senare än sju känner jag väl inte för att åka hem, men två timmar i hallen räcker gott och väl för mig! Är vädret som det är här idag, sol och plusgrader så känns det inte så farligt att behöva vara ute för min del ;)

Jag har också minst 2timmar hem så smärtgränsen för mig att lämna blekinge går nog vid 18tiden.

Eftersom vi pratat om träningstävling tidigare känns 2timmar som lite kort tid i hallen. Röstar fortfarande på bhk -och tittar upp mot himlen och hotar om strejk om det blir kasst väder:grin:

Det har du rätt i, med lite träningtävling så behövs nog mer än två timmar. Jag ska med kolla skarpt mot himlen så vi undviker regn! ;)

KL

Det ska vara MH på klubben den 18, men dom är kvicka som attans här så dom är nog klara tills vi ska dit. Dessutom håller dom sig mest i skogen eller längst ner på planen.

Vår massör är ju upptagen till strax efter 17, men hon kommer säkert gärna ut till klubben efter det om vi vill. Hon kan ju massera i stugan.

Jag har fixat domare också till tävlingsträningen, så det blir mer "på riktigt" för hussar och mattar :D. Han är inte utbildad domare, men vet vad som gäller.

Men Disen, så får du inte göra. Fixa "domare" menar jag;) Det blir alldeles för mycket på riktigt för oss.

Jag är glad om Ebun tänker samarbeta överhuvudtaget med alla dessa nya hundar och nytt ställe:crazy:

Hahaha, ta det som det kommer. Vi ska ha en rolig dag tillsammans, det är huvudtemat :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka