Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Sv: Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Vi ska nog inte problem med skjutandet, hoppas jag. Bra träning inför viltspårandet för vår del iaf!

Tar med extra klövar och blod så det finns om fler vill prova på viltspår på fm.

Kul det ska bli! :)

Jag har 4 st små spårselar i olika storlekar. Förhoppningsvis bör någon passa din hund. Valpsele till dvärgpinscher borde vara lagom.

Inga problem med skjutande (1 mh-testad o 1 korad)

Senast ändrad:

Svarar alla

Kanon! Det ska bli roligt detta :)

Jag bjöd med en vän med Hoffe också, hon är ingen bukefalist dock. Hon tränar bruks, lydnad och viltspår. Vi gör det mesta tillsammans vad gäller hund.

Skott är inga problem för oss.

Och för min del är det helt okej att du bjöd med din kompis. :)

Bra! Jag tror iofs att dom kan vara klara tills dess vi ska entra klubben. Dom är snabba här ;)

KL

Jag är mycket nöjd med vår träff! Tack alla!

Trevliga förare och hundar med lite olika erfarenheter mål, men alla hade något att ge och ta/få känns det som.

Nu väntar vi spänt på bilder från Tantagda som var vänlig nog att ta med sig kamera :D

Jag håller med, det var jättetrevligt!

Tack till dig Disen som fixade fina spårmarker, bra domare ;) och allt annat! Jättefin klubb hade ni också. Nu får vi se om några av oss fastnade på bild :)

Tackar också för en mycket trevligt dag! Som sagt, träffas gärna igen!
Växjö nästa gång kanske?;)

Bilderna har hamnat på datorn, nu ska de bara upp på nätet också sen kommer de hit! PM:a gärna era mailadresser så kan jag maila alla bilder på er om ni vill!

Tackar ännu en gång för en mycket trevlig dag med lite bilder :laugh:

212.jpg

188.jpg

165.jpg

157.jpg

146.jpg

127.jpg

119.jpg

110.jpg

Det var de seriösa bilderna, här kommer lite fler bilder..

Pinnar är bra saker att hitta i spåret
082.jpg

För Uno finns inte för stora apporter!
136.jpg

Ååååå.. HOPP!
125.jpg

Hunden som "Unosar" kan springa under när hon ligger ner
156.jpg

Springa är kuuuul!
218.jpg

Jättefina bilder allihop. Och tack för bilderna som kom på mailen. Än en gång tack för en trevlig dag.

Disen: Kan du v v vidarebefordra ett tack till domaren för tipset om apportering. Vi har testat att apportera torkad klöv ikväll, gick jättebra. Fonzie tog den direkt och sen gick vi runt både linförighet och fritt följ och han höll fast den. Många gånger. Till slut kunde han även sitta med den kvar i munnen. Efter det testade jag med apportbock och även den höll han ett par sekunder. Han har bara gapat över den innan, inte hållit över huvud taget.

Och så till sist: Håll tummarna för oss den 21/4 när vi ska tävla rallylydnad i Höganäs. Skulle tro att Fonzie klarar det om inte jag gör bort oss. Men Oscar är en "stökpelle" även om han är 11½ år.

Ska se vad jag kan fixa när vi varit i Polen, Tyskland x 2 och Danmark som redan är inbokade.

Tack för bilderna! Jätteroligt att få och mina ska skrivas ut och upp på väggen :D

Visst är den härlig! Men den slår inte hur härlig han är i verkligheten lilla Uno, underbar hund!:love:

Jag håller fullständigt med både TantAgda och Lena Furberg.

Uno viltspårade för första gången och visst hittade han klöven.

Haha, vad snälla ni är, även om vi inte är så duktiga så brukar han vara bra med charmen så det uppväger :p

Hazel: Såklart det är ett hopp! ;)

TantAgda: Tack för bilderna, var ju flera fina, kul att ha träningsbild som är bra :)

Träningstävlingen gjorde ni RIKTIGT bra! Jag och "domaren" var verkligen imponerade! :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka