Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Sv: Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Ja, roligt kommer vi nog allt ha. ÅT mej och Ebun :o ;)

Skämt å sido, det kommer bli en kanondag och vi kommer ta med oss massor av erfarenhet och tips hem, det är jag övertygad om!

kl
Skulle behöva veta hur många som vill prova på viltspår så jag vet hur många klövar och hur mycket blod jag ska ta med mej.
Vill ni ha rådjurs-, älg-, eller vildsvinsklöv? Har flera rådjursklövar men bara enstaka älg- och vildssvinsklövar.

Uno och jag vill prova! (nåt kort spår för nybörjare då :) )

Kan förresten förvarna om att Uno nog kommer att vara odräglig. Han har nämligen bott 2 månader med min kära mor = bortskämd och helt utan regler :p

KL

Så kul det här ska bli :) Även om jag fasar lite för tävlingen men det blir bra träning innan det är dax för mig och Salle på riktigt :)

Ska vi försöka styra upp att nån el flera ordnar med nåt att fika på framåt eftermiddagen? Jag kan tänka mig att baka muffins el nått sånt enkelt. Kaffe går kanske att köpa av klubben? Förmiddagsfika tänker jag att var och en får ordna med själv.

TantAgda: Jag kan nog få fram några älg och/el rådjurs klövar även om jag inte spårar viltspår själv. Ska jag kolla vad som ligger i pappas frys?

Helt rätt - man ska alltid ha roligt tillsammans med sin hund.

Det är aldrig hundens "fel" om det går "skit". Det är vi som inte har förklarat / lärt ut på rätt sätt.

Jättebra med träningstävling tycker jag. Det är ju det man behöver träna på. Trava runt som man själv vill kan man göra när som helst. Men just det där att bli kommenderad runt behöver nog alla träna på. Och i synnerhet på en ny plats tillsammans med nya hundar. Det är ju så det är när man kommer till en riktig tävling. Bara en sån sak som att 25 hundar ska starta på samma fläck kan ställa till det för en del.

Till TantAgda: Jag har tänkt viltspåra med båda och jag kan ta med ett par klövar som jag har i frysen. Jag testar gärna båda på spår som någon för hundarna okänd lagt ut. Och givetvis så går jag gärna ut spår till någon annan i så fall.

Tillägg: Jag hittar till Kristianstad och hyfsat i Kristianstad. Men resten skulle jag behöva en vägbeskrivning på. Alternativt en adress så att man kan kolla på kartan. Kanske jag rent av kan få igång min trilskande nya GPS.

Senast ändrad:

KL

Så kul det här ska bli :) Även om jag fasar lite för tävlingen men det blir bra träning innan det är dax för mig och Salle på riktigt :).

Håller med! :D

Ska vi försöka styra upp att nån el flera ordnar med nåt att fika på framåt eftermiddagen? Jag kan tänka mig att baka muffins el nått sånt enkelt. Kaffe går kanske att köpa av klubben? Förmiddagsfika tänker jag att var och en får ordna med själv.

Vi har fika på klubben, nougat-, punch-, chockladbollar, kanelbullar etc etc. Ni får hemskt gärna baka också, men som sagt så har vi en del gott på plats :)

Helt rätt - man ska alltid ha roligt tillsammans med sin hund.

Det är aldrig hundens "fel" om det går "skit". Det är vi som inte har förklarat / lärt ut på rätt sätt.

Jättebra med träningstävling tycker jag. Det är ju det man behöver träna på. Trava runt som man själv vill kan man göra när som helst. Men just det där att bli kommenderad runt behöver nog alla träna på. Och i synnerhet på en ny plats tillsammans med nya hundar. Det är ju så det är när man kommer till en riktig tävling. Bara en sån sak som att 25 hundar ska starta på samma fläck kan ställa till det för en del.

Tjaa... ska det vara på det viset så kan ju vår "domare" dirigera runt oss en del allihopa (a la kurs). Det om något är väldigt nyttigt. Han kommer nog att gå runt och hjälpa oss en del också om så önskas vid enskild träning.

Tillägg: Jag hittar till Kristianstad och hyfsat i Kristianstad. Men resten skulle jag behöva en vägbeskrivning på. Alternativt en adress så att man kan kolla på kartan. Kanske jag rent av kan få igång min trilskande nya GPS.

Jo, fortsätt bara förbi Kristianstad, tror det är skyltat Karlskrona eller Kalmar. Ta sedan andra avfarten mot Sölvesborg. Vet inte riktigt vad det står annat än Sölvesborg på skylten.

När du svängt av så tar du höger, och sedan höger igen efter ca 400m. Kör igenom den lilla samlingen hus (ca 400m) tills du når skogen, fortsätt rakt fram. Du kommer köra under motorvägen. Fortsätt upp för backen sen är där en parkering till höger.

:)

Senast ändrad:

Två än så länge som jag ska ta med klövar till, Disen och Ainon, dpmatte tar med själv. Någon mer?
Ni som jag tar med klövar till, får jag be er ta med snöre att knyta fast klöven med? Har ont om det nämligen. Funkar egentligen med va 17 för snöre som;) Balsnöre, gammalt skosnöre, ståltråd, ja bara fantasin sätter stopp. Ta vad ni hittar!

kl
Kanske inte kommer skämma ut oss totalt iaf.
Har varit på clinic med hästeriet idag, i ridhus. På em var Ebun med. Hästar, vilket hon iofs är van vid men inte att träna runt, andra hundar och massa folk.
Har nött väldigt mycket utgångsposition under vintern då det är lätt att göra inne och bad om "sitt fot" vid ett tillfälle helt utan förvarning av henne. Smock sa det så satt hunden vid min sida med full kontakt!
Förvånad och överlycklig klappade jag om hunden skrattande!
Utgångspositionen sitter tydligen med stooor störning! :D

Ja, nån gång ska det ju "fastna". Och när man "plockar ut" delar av ett moment så brukar det vara lättare att få det att fastna.

Disen: Tack för vägbeskrivningen.

KL

Här har min gamling åkt på rävskabb, för andra gången denna vintern... (förra vintern var det tre gånger så i år är det riktigt lugnt... ;) )

Men, det är fruktansvärt tråkigt och man lider med honom för det kliar ngt fruktansvärt. Han verkar vara väldigt känslig då INGEN annan hund i omgivningen fått det, inte ens vår andra. Jaja, han har fått första sprutan idag (märkte att han började klia i fredags eftermiddag) så om två veckor ska han väl vara smittfri. Förhoppningsvis är han pigg och smittfri till vår Buketräff :)

Så, nu har jag klagat av mig, sorry för OT :D

Får han inte bara droppar i nacken? När min hane hade skabb fick han Stronghold, sen var det klart (iofs även det en 3v behandling).

Han fick konstiga biverkningar av Stronghold för två år sen, typ epileptiska anfall, så det vågar jag inte ge han. Den lille får däremot det! Men han ska ha en sån omgång vartannan vecka i tre omgångar, så det var annorlunda mot hur du gett?!

Aha, ja då förstår jag.

Hmm... det var nog 5 år sedan jag behandlade med det så jag minns inte helt säkert. Ju mer jag funderar desto längre mellan dropparna känns det. Det kan ju ha ändras eller så minns jag fel helt enkelt :P

KL

Summa summarum:

Samling ca kl 10 på ryssbergets parkering (vägbeskrivning kommer inom kort :)) den 18e mars.

Kl 13.30 ca ger vi oss av in mot stan för lite god mat.

Kl 15.00 entrar vi träningshallen. 15-18 blir väl lagom, folk vill väl komma hem i vettig tid också ;)

Blev det så här bara att träningshall ändras till brukshundsklubb?

Svar ja! :)

KL

Inga fler frågor eller funderingar kring det hela nu? Vägbeskrivning eller annat?

Förlåt för at jag inet har skrivt här om jag kommer eller inte. Har haft virus på min dator och inte kunnat skriva från jobb då jag legat hemma sjuk en längre tid nu. Nu är datan igång igen. Jag kan inte kommadå jag inte är tillräcklit bra än

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka