Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Sv: Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Mellan tumme och pekfinger 1,5-2 timmar kanske.
Är lite vägarbete längs vägen så då tar det ju lite längre tid..

Vad det gäller storleken på hundarna så kommer jag med en medelstor sådan, eller miniRR om du så vill ;)

Vad ska vovve opereras för?

Det tar nog max 1½ timme från Malmö. Jag har en stor (33 kg) och en medelstor (17 kg) med mig.

kl

Trevligt initiativ, men måste fråga om det finns tillstånd av markägare, etc för att spårträna på utvalda marker? Vet inte vad det finns för regler gällande det, men när vår klubb hade spårmöte härföreleden så pratades det om att om man var fler än ett ekipage så räknades det som organsierad träning, och att man inte kunde hänvisa till allemansrätten då.
Brukar ju inte vara problem med markägaren, men de som har jakträttigheter på den aktuella marken kan bli rätt så sura om det kommer ett gäng hundförare som inte bett om lov..

Har vi nån deadline på senaste anmälningsdag??

Vad ska vovve opereras för?

Han har fått (mins inte vad veterinären sa att den typ av knuta heter) en knuta vid analen. Det är framförallt hanar som inte 'är kastrerade som rukar få denna typ av knuta men min är kastrerad. De brukar vara godarbate men man ska ta prov på den för att vara säker. Den har växt på kort tid och måste tas bort. Har även en knuta på benet som de ska ta prov på men de trodde att det bara var en talgkörtel. Dock sa vet at man ska vara extra uppmärksam på knutor på benen.

Man är nervös nu och hoppas inte det är någon elakartad.

Får se til att låna gps av någon för mitt lokalsinne är lika bra som en guldfisks.
Detta blir bra träning för min hund att umgås med större hundar han inet känner då han har blivit så feg och osäker sen en schäfer anföll honom.

Deadline är 20 februari.

Disen har kollat med kommunen där vi ska vara och där får vi vara. Kollar du igenom tråden så hittar du svaret hon fick av kommunen. :)

Min kasterade hane fick också en sån knuta, den var problemfri att operera bort och läkningen gick fort. Men han var ganska öm efteråt och pep när vet tog stygnen (har aldrig hänt förr).

ok, har bara skummat igenom tråden snabbt , fick för mig att det hänvisades till allemansrätten, men har vi fått grönt ljus är det ju bra : )

Jag har tar nog bara med mig mallen, han väger ca 33 kg. Förbaskat snäll är han, kraken.

Hazels hund är också liten, ca 10kg tror jag han väger, taxkorsning.

Det tar nog max 1½ timme från Malmö. Jag har en stor (33 kg) och en medelstor (17 kg) med mig.

Räkna lite extra. Iochmed vägarbetena på E22 mellan Hurva och Linderöd så tar det en jäkla tid att köra nu... Vi har iaf en timme och en kvart till Kristianstad från Malmö nu.

Jag vill eventuellt ha annan doft än min. Beror på hur länge snön tänker ligga och om vi hinner väcka spårandet till liv igen. Ett spår sen november har vi gått.

Delvis KL

Hur är era hundar när det gäller spåret? Min går väldigt mycket bättre i annans spår... då blir han mer noggrann och ska inte ta ett 500m långt spår på 3 min...

Jag tror inte Ebun gör så stor skillnad på det, inte vad jag märkt iaf.
Därmed inte sagt att vi behöver andra spårläggare ;)

kl
Hur tycker ni vi ska göra med spårandet om snön ligger kvar?

Om det blir en datum jag kan så väger mina 6,5 kg och 6,0 kg ungefär. Drygt 30 cm höga.

Vi tränar viltspår (om jag inte har sagt det innan), tävlingslydnad och rallylydnad. Testar gärna agility. Freestyle och htm har vi aldrig provat.

Jag märker ingen skillnad på min om det är jag eller någon annan som gått spåret faktiskt. Vi spårar på som vanligt trots snön, så den gör inte mig någonting. Dessutom så både hoppas och tror jag att det ska vara snöfritt i mars!

Jag läste i nya brukshunden idag att de har ändrat reglerna så man inte lägger spåret själv i apellklass. Då finns det ju egentligen ingen mening med att lägga själv om man har tillgång till andra?

Nej, precis. Det som är bra också med att andra lägger är att man lär sig läsa hunden bättre (anser iaf jag). Då du måste kolla hur hunden beter sig, spårar den eller "spårar den ur"? :D

Det är så himla lätt att omedvetet styra hunden när man själv lagt spår.

Vi tränar viltspår (om jag inte har sagt det innan), tävlingslydnad och rallylydnad. Testar gärna agility. Freestyle och htm har vi aldrig provat.

htm vet jag inte så mycket om! Men vi har stereo/radio i hallen så det är väl bara att testa :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka