Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Sv: Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Disen: Upplägget låter bra som de andra säger.
Är det förresten hundklubben som ligger nära ridskolan som syftas på? Promenerat/sprungit förbi där ofta men inte har jag märkt någon hall, så kanske är någon annan klubb, fast har för mig att det stod brukshundsklubb och fler än en borde ju inte finnas i lilla Sölvesborg.

Vägberskrivning :)

Jag kan den första helgen. Den lille är helt snurrig och kan precis ingenting för tlllfället, men det är ju ett kanontillfälle att störningsträna! När det gäller spårmark så brukar jag spåra på Getabjär. Går man in en bit till höger om vägen upp till naturreservatet så finns det jättebra mark utan så mycket hallonsnår. Fast markbrist är kanske inte ert största bekymmer ;). Vad går hyran av hallen loss på?

Getabjär är super! Men jag tänkte mig något mer "lätthittat" eftersom det är så många som aldrig varit här förut :)

Upp mot Ryssbergsstugan finns det massor av mark med olika "svårighetsgrad". Vet du vart den ligger?

Svar till alla

Priser:

Lördag, söndag el. helgdag 8.00 - 17.00 200 kr (halva) 300 kr (hela)
Lördag, söndag el. helgdag 17.00 - 22.00 100 kr (halva) 200 kr (hela)

Heldag helg 2 100 kr

Vi behöver väl bara ha hallen kanske 3-4h på eftermiddagen? Från 15/16 till 18/19? Vi behöver inte träffas i otan och spåra. Det blir allt ljusare nu! :)

Övrigt så talade jag med tjejen som håller i friskvården idag när jag var där och simmade med mallen. Jag frågade om det gick bra att hyra in henne en dag och det gjorde det ifall ni vill ha simning och/eller massage med i träffen. Priset kommer såklart bero på vilket ni vill ha om detta blir aktuellt.

10 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
cillamuffins

11 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
cillamuffins
dpmatte

17 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel

18 mars
tantagda
Disen
emma82maria
attheedge
Hazel
dpmatte

KL

Jag funderar på om vi ska ha ett alternativ till? 2 stycken önskar ju att vara med (Emor och Lena Furberg) men kan inte just dessa datumen. Vad sägs?

Off topic, förlåt....men, finns det ett hundsim i våra trakter??? Jag trodde jag skulle måsta åka till Vinslöv! Herr R skulle må jättebra av att få simma!

Hundcentret har en jättefin watertreadmill med strömmar och "backträning". Tjejen som jobbar där är kanonduktig!

Nu kan du passa på och föreslå ett önskat datum, så kanske tomten kommer tidigt i år ;)

Övrigt så talade jag med tjejen som håller i friskvården idag när jag var där och simmade med mallen. Jag frågade om det gick bra att hyra in henne en dag och det gjorde det ifall ni vill ha simning och/eller massage med i träffen. Priset kommer såklart bero på vilket ni vill ha om detta blir aktuellt.

Vill tillägga att simmet är i direkt anslutning till hallen, så då går vi bara helt enkelt in när det är vår tur i ordningen och kör träningen parallellt. Så vi behöver inte åka runt och vänta osv. Så lite stök som möjligt :)

Jag och lilla H kommer hem från Florida den 16:e och då vet jag inte hur seg i skallen jag är av jetlag och annat. Kommer knappast att kunna träna hund inom en dag eller två, om det ska bli nåt vettigt av det hela. Men jag kommer ju gärna, egentligen....... Ska kontakta dem om simmet, tack för tipset!!!

Önskat datum för vad...?

(Är det Emilie?)

Övrigt datum förutom dom vi har uppställda :). Jetlag har jag full förståelse för! Vill du bara komma och titta (med hund, andan kanske faller på iaf) så är du såklart välkommen!

Ja, det är Emelie. Du kanske träffade henne på hennes förra jobb?

Vad kul, hon är jättetrevlig! :) Hon går tävlingslydnadskursen med mig, och vi gick en annan kurs tillsammans också! Och så säljer hon ju syrsor till mig på djuraffären ;)
Jag ska prata med henne!!

Om ingen vill hemskt gärna vill stå som instruktör så behöver det ju inte vara kurs? ;)

Det här med datum... Det är ju svårt att få ihop alla samtidigt, och det är helt förståeligt då de flesta av oss kanske har andra saker i livet än bara hund. Men vi kan väl ha två träffar? :D Om vi tar en i mars, så kan vi väl ha en till när Emor kommer ner i maj? Då får vi ju hoppas vädret är så pass bra att vi kan vara ute hela tiden. Eller vad säger ni?

Senast ändrad:

Om inget annat så håller vi oss på höger sida av grusvägen så är det inga problem. Det är mycket mark där.

Jag håller helt med. Jag blir bara så blödig när vänner gärna vill vara med. Men jag har inga problem för en extra träff längre fram om detta känns lyckat och bra :)

Lena: OK! Då är jag med :)

Getabjär är super! Men jag tänkte mig något mer "lätthittat" eftersom det är så många som aldrig varit här förut :)

Upp mot Ryssbergsstugan finns det massor av mark med olika "svårighetsgrad". Vet du vart den ligger?

Inte såhär på rak arm, men jag ska nog kunna hitta dit! Simning låter som en utmärkt aktivitet för gamle Loke! För den lille blir det nog lagom med spår, uppletande och lydnad i inomhushall.

Om den här träffen blir bra kan man kanske göra det till en återkommande grej med träff var tredje månad eller så?

Jag skriver upp mig på intresselistan för massage till hunden. :)

Jag ser gärna att vi gör detta relativt ofta! För vissa blir det dock en bit att köra, men det får var och en känna efter vid tillfället.

cillamuffins

Det är väldigt lätt att hitta så det löser sig :)

KL

Lista över fysträning: (antalet hund/ar)

Simning
Disen (1 st)

Massage
Disen (1 st)

Lista över fysträning: (antalet hund/ar)

Simning
Disen (1 st)

Massage
Disen (1 st)
emma82maria (1 st)

Höger sida för blodspårare och vänster sida för personspårare kanske;)
Skämt o sido, jag tror vi löser det verkar det som. Har shoppar blodpulver (och spårläggarkäpp) idag så vi behöver inte fixa tillstånd iaf.

300kr/timma för hela hallen en helgdag, stämmer det? Alltså 1200kr totalt att dela på? Om vi blir där i 4timmar..

Ska vi sätta någon deadline för när datumet spikas? Kanske finns fler som ännu inte hittat hit som vill vara med..

Vi kan ju vara på lite olika ställen, de flesta av oss kanske har en hemmklubb vi kan vara på. När vädret tillåter alltså, som det är nu så vore det ju guld med en inomhushall likt den ni har där nere!
På så sätt så får ju alla åka och träning i nya miljöer brukar ju alltid vara bra :)

Ska vi sätta mitten av feb som sista "anmälan" och bestämma vilket datum vi väljer utifrån vilket flest kan. Är det för sent med mitten av feb eller ska vi ta det tidigare?

Ska bli kul det här :)

Beror på vilka tider, efter 5 är det mindre i hyra. Tar vi hallen mellan 15 - 19 så blir summan (2h x 300 = 600 + 2h x 200 = 400) 1000 kr att dela på. Jag vet inte hur många vi är uppe i nu, men det blir inte dyrt för den tiden och vad vi får. Där är bord och möjlighet att fika om vi vill ta med oss något gott. Vi behöver ju också pausa lite mellan passen :d

Deadline kan vara 20e februari. Jag bokar hallen det datumet så att vi säkert får den. Annars får vi hoppas på bra väder :angel:.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Föräldrarpenningtillägg

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka