Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Sv: Lydnadsbuketräff Småland/Blekinge/Skåne

Låter kanon! Tycker också det är bra att flytta på sig. Småland är ju så fint! Har vänner utanför Vetlanda så jag kan tom sova över :D

Deadline är satt ;)

Utanför Vetlanda?? Där bor ju jag! Fasen vad nyfiken jag blev nu ;)

Dom bor i Trälarp, om det säger något. Det består av en grusväg och 4 hus... typ :D

Dom har en karelsk björnhund som dom jagar gris och älg med (2 år) om det säger något?

Som på så många andra ställen här ;) Grusväg & fyra hus typ, alltså!
Vet var Trälarp ligger men känner ingen där...

Jag tycker det låter jätte trevligt och villl gärna komma. Min fråga och fundering är hur fungerar det med spår? Jag har alltid velat testa på det men inte vågat pga att min hund har en magsjukdom som gör att han går på strikt diet. Jag är rädd för att han får i sig massa annat på vägen till det rätta spåret för han är en riktig damsugare.

Jag har aldrig "vågat" vara med på såna här träffar då jag är rädd för just detta med att han ska få i sig en massa som han inte tål när det är så mycket hundar och olika belöninsformer som lätt tappas. Men had etyckt det var jättekul.

Lydnad tycker vi om och har hållt på en del med för någoot år sedan.

Ni är såklart hjärtligt välkomna att delta! :)

Nu är vi vet detta så kan vi ju hålla ett extra vakande öga så att inget tappas.

Där vi ska vara är det inget folk som dumpar matrester och annat, det enda som kan bli ett bekymmer är ju isf djuravföring. Det är en del vilt där. Är det också ett problem?

Är han väldigt glad i sitt godis/foder så kan du ju lägga ett näringsspår eftersom du inte har spårat innan. Då kanske han struntar i om där skulle dyka upp avföring i spåret?

Tror på Disens förslag med näringsspår för er del med tanke på hans magproblem. Om du har något godis som han tål eller om han gillar sin mat väldigt mycket borde det funka bra!

Skriv upp er på listan över vilka datum som passar er!

Kul att ni vill vara med!
Håller med de övriga två om näringsspår, det kanske kan funka!?

KL
Är det fler än jag som vill ha nya okända spårläggare? Jag ställer självklart upp på att lägga till någon av er andra :)

Ja, jag vill ha annan doft än min egen. Jag lägger också ut till annan om så vill.

Åh va synd att jag varken har bil eller tid kvar, annars hade jag och Iver gärna susat ner! :D

Jag vill gärna ha någon annan som lägger mitt spår, det blir det alldeles för sällan.
Går självklart åt någon annan!

Lilljessicah: Det var synd! Hitta någon att snylta på med både bil och tid över vet ja! ;)

Ta dig tid och tåg ner :D

Jag kanske kan fresta med att möjligheterna finns att få lukta på en schipperke-valp på 3 mån? :angel:

Nej nej, men min mentor har en liten nu. Dom ska snart ha en kull också! Jag kommer nog bo i valplådan då :love:

Ja min hund älskar sin mat och får den som godis. Han är lika glad för den som han var för godis innan när han fick äta det.

Kanon! Då kan vi säkert lösa det :)

Fundera lite till (om du inte är klar), kolla sen datumen och skriv upp dig (jag försöker smyga med att jag förutsätter att du kommer :angel:)

Ja jag har siktat in mig på att komma men vet inte än vilket datum jag kan. Var hos veterinären i onsdags och det visade sig att min hund måstye opereras. Veterinär ringer på tisdag för att boka in tid så efter det vet jag mer om när vi kan.

Någon som vet hur lång tid ca det tar att köra dit från Malmö? Har alla som ska med stora hundar?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka