Sputnick

Trådstartare
Jag har en flatcoated retriever tik som precis fyllt ett år. Jag är sugen på att börja träna lydnad med henne. Uppfatta mig inte fel, jag tränar ju vardagslydnad och så men jag skulle veta vad som finns med på ett lydnadsprov tex. Vad som krävs av hunden och så! Vad man ska göra och regler och sådär. För att i framtiden kanske ställa upp på någon liten tävling:) Det kanske finns någon hemsida där man kan läsa om detta, så länka gärna isf!:laugh:

Sv: Lydnad!

Sök på brukshundklubben/ i den stad du befinner dig.
Du kan ju tex gå en kurs i tävlingslydnad:laugh:

Okej! Joo det skulle vara kul:) Har sökt på det men hittar ingen direkt information på vad som ingår i ett lydnadsprov :)

Senast ändrad:

Vi får peppa varandra! Jag går en kurs i tävlingslydnad nu för att försöka starta klass 1 med min flat(-korsning ;)) i sommar! :)

Vi får peppa varandra! Jag går en kurs i tävlingslydnad nu för att försöka starta klass 1 med min flat(-korsning ;)) i sommar! :)

Jaa, det får vi göra!:) Jag har ju givetvis ens börjat tänka på någon tävling, men nu när jag läst på lite ska det bli kul att börja träna lite mer ordentligt. Men det var inte alltid lätta moment det handlar om, så det krävs mycket träning-såklart!:laugh:

Jag går också tävlingslydnadskurs och vi tränar året runt. det är inte som en vanlig 10 veckors kurs utan denna håller påså länge vi vill. Jag har tävlat i ettan och tagit ett LP. Nu den 10e ska jag tävla i 2an.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 640
Senast: Cissi_ma
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Redfox
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 251

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka