F

Farinen

Jag har tänkt att börja tävla i lydnad med min golden hane som jag för övrigt ställer ut på utställningar också. ( Han älskar det)
Hur tycker ni det är att tävla inom lydnad..tycker er hund att det är kul? Är det någon som lyckats riktigt bra och tagit hem priser? Berätta gärna. :D

Sv: Lydnad

Jag har bara tävlat en gång och resultatet blev katastrof. Dock är vi på bättringsvägen nu så det är väl dags att anmäla sig till en tävling snart kanske. Hur har det gått för dig själv då?

Har tävlat flera ggr, dock aldrig vunnit, men den stadiga 2:an var vi. Känndes bra ändå, då jag hade en blandras. Hon funkade lika bra på banan som utanför, ingen skillnad alls...dock kunde man önskat bättre tempo i det hon gjorde, men helt ok ändå annars hade vi knappast placerat oss som vi gjorde hela tiden. Jag har en statyett i min bokhylla från när vi var med i KM i vår klubb.

Men placeringen är ju inte så viktig i lydnad. Det är ju vilket pris man får.
Du kan ju vinna men ändå ha bara 3 dje pris.

Senast ändrad:

Pinsamt när vi gick i LKL 2. Det var alltid max 3 startande och vi fick aldrig 0 pris. Då fick vi alltid nån slags liten buckla hur det än gick :o Däremot så har vi verkligen förtjänat en buckla. Då kom vi tvåa och slog min tränare och en rad bra hundar :p

Jag har tävlat ganska så mycket. Jag har tävlat elit-lydnad.
Jag är noga med att hunden ska tycka det är kul, och tränar bara positivt. Gör hunden fel brukar jag nonchalera det, men berömmer desto mer när den gör rätt.
Hoppas mycket nu på min valp som ligger vid mina fötter.

Precis :o
I början när jag tävlade och man fick kanske både 2 och 3 dje pris, så kanske man ändå fick en placering bland de tre, och fick en pokal. Flera sa då att du fick ju ändå en pokal. Men vad fan :D , var ju inte den jag var ute efter, utan ett 1 a pris :)
Alla var glada för de fick en pokal, men det fattade inte jag. Den betyde ju inget då. Tävlingsmänniska som man är :D

Fast min absolut första är jag fortfarande stolt över *hi hi* Även om det också var ett 3:e pris och en 3:a placering av tre :p Men men...

Jo, klart man blir stolt om man genomfört en tävling i början.
Men jag kräver alltid lite väl mycket av mig själv, så jag VIIIILLLLL ju har ett 1 pris :-)

Nu ska jag ut och gå, blev så himla fint väder.

Har tävlat liten klubbtävling med labben för några år sen....vi kom näst sist :rofl: . Men vi hade kul och vi fick HP!
Däremot har jag planer för lagotton, om vi nu får nån bättre ordning på lydnaden vill säga :smirk: .

Madde85 skrev:
Jag har bara tävlat en gång och resultatet blev katastrof. Dock är vi på bättringsvägen nu så det är väl dags att anmäla sig till en tävling snart kanske. Hur har det gått för dig själv då?

Farin är bara 11 månader än så länge så jag har inte hunnit ställa upp i nån lydnadstävling ännu. Men han har goda förutsättningar iaf :) Utställningarna har gått bra. Har iaf fått rosett hihi. Men nu ska vi vara med på DM i Västmanland i september iaf för då har vi examen i lydnad på lydnandskursen så ni får hålla tummarna..det är ju ett tag kvar iof :D

Då ska du säga att du kom tvåa, sen väntar du en stund och lägger till...från slutet :D

Grana skrev:
Farin... Ett jättefint namn!

Åh tack :) Ja det är ju lite annorlunda. Hans kennel namn är ju Emmergold Farin och vi tyckte Farin var så bra så vi behöll det.

Nä jag vet...en del av mina tävlingspapper säger ju: 1:a pris..men placering 2:a...Fast det skulle vara mitt ultimatum med fd hunden att få 1:an ;)...Men det hände ju aldrig. Våraste svagaste moment var ju alltid: dåligt tempo, samt även hopp över hindret då hon var så osäker NÄR hon skulle hoppa...*ska jag hoppa i denna sekund eller vänta lite*..*nu hoppar jag*. Så det blev nästan alltid: osäkert. Jag är väl ingen renodlad förstaprisjägare...men någongång vore roligt..bara en gång, sen är jag nöjd ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 557
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 887
Senast: ildiko
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 671
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Barmarksdrag/canicross
  • Retrievertråden
  • Hjälp

Hästrelaterat