Lydnad med liten hund

Sv: Lydnad med liten hund

Jag hade tänkt träna lydnad med min vavva men det e helkört
Det är tydligen inte helt ovanligt! En instruktör på klubben som anser att alla hundar kan gav upp med sonens chihuahua. Hans utlåtande om jycken var att "den där hunden är DUM"!
Annars har vi en väldigt duktig papillon i klubben , men det ser lite skoj ut för den stackarn försvinner ju nästan om gräsmattan är dåligt klippt. De två vinstrikaste hundarna i klubben är en gråhund och en inte helt rasren jämte.
En ras som jag tycker verkar svår är boxern, de är glada men tappar lusten snabbt, åtminstone de ex jag har sett.

Sveriges första lydnadschampion var just en papillon, Maid Maryan. Det står i boken Papillon och Phalene.

*KL*

Det som blir ett problem för mig tror jag är att hon vägrar att lägga sig ner på marken när gräset är kallt och vått. :crazy: Men man kanske får ta med sig en rosa liten filt som vi kan träna på. Kanske sla hon ha ett rosa, matchande, täcke på sig. ;) :idea:
Visserligen ironi, men det kommer inte bli roligt att stå där med en hund som total vägrar att lägga sig ner. Vad kan man göra åt det?
Någon som har samma problem?

*KL*

Det som blir ett problem för mig tror jag är att hon vägrar att lägga sig ner på marken när gräset är kallt och vått. :crazy: Men man kanske får ta med sig en rosa liten filt som vi kan träna på. Kanske sla hon ha ett rosa, matchande, täcke på sig. ;) :idea:
Visserligen ironi, men det kommer inte bli roligt att stå där med en hund som total vägrar att lägga sig ner. Vad kan man göra åt det?
Någon som har samma problem?

Jag kör bara platsliggning när det är fint väder, när vi tränar på kvällen har jag en liten filt hon ligger på. Är det kallt har hon ett träningstäcke från Obtrack på sig. Jag vill inte att hon kopplar ihop lydnad med något som är obehagligt därför gör jag så. Min tränare tycker det är viktigt att hundarna tycker det är roligt så det är ingen som tycker det är fånigt att Milla ligger på en filt. (Fast jag har ett svart täcke och en mörkblå filt ;))

Ok, så bra! :) Håller med dig där. Hellre att hon tycker att det är roligt, med häjp av en filt, och att vi på så vis får något resultat än att båda ska tycka att det är jobbigt för en sådan sak som att hon inte vill lägga sig ner!

Har ju bara det mörkblå täcket att välja på så det får nog bli det istället för ett rosa. ;)

Tänkte införskaffa mig ett apportblock i trä. Självklart stötte jag genast på ett problem. :smirk: Vilken storlek är det jag ska ha?

Jamen då får man väl sprida ut sig lite alt. ta pauser om varandra.

Hur ligger upplägget då på kurser utan klicker? Dra godisen i ett L för att lära hunden 'ligg'?:cool:

Gilly

Nej man behöver verkligen inte dra godis som ett L för att få hunden att ligga om man inte använder klickers. Finns fler sätt att träna än klickers och "L".

Okej!

Någon som vet vart man kan köpa en sådan?

Ok då ska du nog ha den lilla apportbocken. Det finns att köpa i de flesta djuraffärer.

Okej!

Någon som vet vart man kan köpa en sådan?

Vilken affär som helst som säljer hundprylar. Jag har två olika en med tjockare pinne och en med tunnare. Den med tjockare har jag köpt på Satchmos och den tunnare på Häromi. Även om båda ska vara 150 g så väger de lite olika om man kontrollväger.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 630
Senast: Cissi_ma
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 455
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 052
Senast: MML
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
460
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka