Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men jag jämför återigen med ett barn, skulle du skjuta din unge du inte hade tid med? Herregud man borde älska sina djur så man prioriterar de framför annan skit. Jag blir så jävla upprörd.
ag antar att du inte tycker så, men jag anser att det finns en värdeskillad mellan människor och djur. Jag räddar inte grannens katt före ett främmande barn ur ett brinnande hus, men med ditt sätt att se på det blir min hållning förkastlig?Skulle någon av er *pekar med hela handen* avliva erat barn för att ni nyss fått ett småsyskon till ungen som kräver massa tid? Skulle inte tro det va!!
*knapp*
Jag tycker att det verkar som att många här (och många som inte håller till här såklart) behöver fundera över djurskyddsföreskriften som gäller smådjur- L80
Såhär står det i den:
Visserligen står det sedan i de allmänna råden att kaniner bara bör hållas tillsammans, men ändå. Kaniner ÄR ett flockdjur och de flesta på buke skulle aldrig hålla sin häst ensam på en gård, men ensamma kaniner verkar det finnas gott om.
Man får inte skänka bort djur längre, tyvärr. Det är en lag på att man ska betala. Dock kan man skänka bort djur om det är kontakt till kontakt men man får inte annonsera djur som ska skänkas bort.
Du kanske skulle ha tänkt tanken innan du skaffade hund att du inte skulle hinna med kaninen och göra dig av med den på något vis om du nu hellre vill ha en hund?