Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Cezzan

Trådstartare
Det fanns ju en tråd för ett tag sedan om lustiga kommentarer från icke-hundmänniskor.
Så nu är det väl ändå dags för en tråd med roliga/stupida/konstiga kommentarer från "hundmänniskor"

Jag träffade en tjej idag som sa sig ha två pitbulls. Den ena var jättestor, han vägde 48 kg :smirk:
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

att det var taskigt att säga att en hund var tjock i dess närhet då den kunde bli ledsen..det var ju "mobbing":rofl:
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Jösses, den listan kan ju bli hur lång som helst :angel: :D

Nåväl..Ett litet axplock slänger jag ihop innan dottern ska ha datorn..

*Valpar kan få magomvridning
*Dräktiga tikar får inte jobba
*Päls som lätt blir tovig = bra päls
*Löpande tikar som ska paras, får inte vara med hanen hela dagen
*Skäll ut hunden när den kommer, så kommer den snabbare nästa gång :smirk:


Fyller på listan senare i kväll eller i morgon.
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

*Skäll ut hunden när den kommer, så kommer den snabbare nästa gång

Jag "skäller" visserligen på min hund om han kommer efter flera "hit". Han kommer då fasiken fortare och alltid sedan jag började med det ;)
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

*jag vill inte hunden ska titta på mig när vi går fot, tycker det ser löjligt ut :crazy:*
Ja,är vad en sagt till mig alltså....
Fast det finns nog en hel del saker om jag får tänka efter...
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Det kom fram en dam till mig med sin lilla tax, hon frågade mig varför min hund opererat ryggen så stort. Jag fick då förklara att Billie är en ridgeback och att det inte är ett ärr. Det tyckte hon var fascinerande och var glad över att ha lärt sig något nytt! :D
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Det mesta konstigheter läser jag här på hundforumet måste jag säga....

*en veterinär som är "rasrasist" (absolut man får tycka som man vill om olika raser och man har ju olika erfarenheter, men det är lite väl magstarka kommentarer från denna med det yrket kan jag tycka)

*en som säger att den hellre lägger av med hunderiet om den skulle bli tvungen att sätta på sin hund ett täcke, för inga andra som har den rasen har täcke på dom (vart kom individens behov in i bilden?)

en som säger att alla som skaffar nakenhundar gör det för att ha något att klä på och borde skaffa sig en docka istället.
(ska man skratta eller gråta, stackars männska, återigen, vart tog rasens generella behov vägen)



:crazy:
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

det kom fram en kvinna till min kusin som har en staffe som frågade henne om det var en sån där "kamphund" och om hon brukade kampa med den.. njae det kan jag inte påstå sa hon men det har väl hänt att hon har fått följa me på campingen vid ngt tillfälle:devil: ha ha ha, det tyckte ja va roligt, hon är såå trött på komentarerna om "kamphundarna" så detta hade hon nog klurat på.. men om den va en dum kommentar vet ja inte men lite smårolig tyckte jag iallafall:p
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Det är ju trevligt att någon tycker synd om mig, men jag vet inte om jag tar så allvarligt på det med tanke på varifrån det kommer.
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Det kom fram en liten tant när jag var ute med meshunden en dag (rottweiler/dobermann), och sa:

-Du som har en sån där kamphund, kan du förklara en sak för mig?

Jag svarade att min pojk inte är en kamphund, utan en korsning mellan ovan nämda raser, och hennes nästa kommentar var då: Jaa? En kamphund alltså!

Till saken hör att Lotus, 45 kg tung och 60 cm hög, då ligger i en liten lycklig hög vid hennes fötter, flåsandes av glädje över att nån klappar på just honom:D :D , låååångt ifrån kamphund över honom.....:angel:
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

en veterinär som är "rasrasist" (absolut man får tycka som man vill om olika raser och man har ju olika erfarenheter, men det är lite väl magstarka kommentarer från denna med det yrket kan jag tycka)

Varför då?

Varför är det värre när *pip* uttrycker sig om vissa defekta raser ( jag vet nog vad du syftar på ) än någon annan ?

H*n är väl inte veterinär 24 timmar om dygnet, här inne ser jag alla som jämlikar och ska således få yttra sin åsikt...
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Om det nu är mig du menar får du gärna säga mot mig i sakfrågan istället!!!!!
När det gäller defektavel så har veterinärförbundet officiellt ungefär samma inställning som jag.
När det gäller nakenhundar har jag skrivit att det är avel på en defektgen. På vilket sätt skulle det vara lustigt eller felaktigt?
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

*en veterinär som är "rasrasist" (absolut man får tycka som man vill om olika raser och man har ju olika erfarenheter, men det är lite väl magstarka kommentarer från denna med det yrket kan jag tycka)
Jag tycker tvärtom (är okunnig om vad du i sak syftar på), dvs om en vet rankar raser mot "veterinärkunskaplig" (nytt ord va?) bakgrund känns det helt rätt. Vissa raser borde vara förbjudna redan av djurplågeriskäl, vilket även våra vet anser. Även om dom gör sitt bästa för sjuka hundar oavsett ras.

LIA
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Jag vill bara kommentera att dig som hundägare har jag enbart fått en positiv bild av. :)
Aveln på nakengener är jag inte så förtjust i, men jag är övertygad om att du är en bra hundägare, som bara vill din din hund väl.

Förstår du hur jag menar?
Även om debatten blir hetsig ibland, innebär det inte att jag
har något emot dig.
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Jag var elak för jag inte väckte min valp mitt i natten för att hon skulle gå ut och kissa. Hon kunde ju få problem med njurarna. Kan ju säga att min valp har sovit hela nätter sen hon var 8,5 veckor och är inte ett dugg intresserad av att gå ut och kissa på nätterna.
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Hundar lyssnar inte om man säger att de ska komma till mamma/pappa/mami/papi. Man måste säga matte/husse. Och valpar är för unga att sätta en felaktig handling i samband med tillrättavisningen.
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Och valpar är för unga att sätta en felaktig handling i samband med tillrättavisningen.

Stämmer ju till en viss del, en valp förstår inte alltid en tillrättavisning( eftersom den inte lärt sig vad nej/fy betyder ) och det handlar om få sekunder om den överhuvudtaget ska se sambandet...
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

I det här fallet tog det en sekund från handling till inlärd tillrättavisning.
 
Sv: Lustiga saker från "hundkunniga" människor

Aha, jag förstod det inte som om det var en specifik händelse utan att ni bara stått och småpratat och någon hasplade ur sig det..
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 533
Senast: Liran
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 178
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 328
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 481
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp