Sv: lurad

Träligt, själv har jag bara haft kontakt med de som bott i närheten.
Köpte min sadel av en privatperson, men var själv i väg och hämtade denna.
Sedan så har jag sålt en ridhjälm till en person på buke med, som själv var och hämta den här, vid mitt "hemma stall" så att säga.. Har funkat bra!

Är själv tveksam till om jag skulle vilja skicka saker..

Jag skulle vilj aha något bättre sätt att lösa det på.
Blocket har ju ett bra system där köparen betalar in pengar, söljaren skickar sen varan, köparen godkänner varan och pengarna betalas ut till säljaren.

JAg har inget postgiro och kan därför inte skicka mot postförskott, vilket hade varit bra.

Jag köpte ett träns o förbygeln i tron om att det var ett speciellt märke.. Betalade sura pengar för dem.. Gissa vad jag fick i lådan..? Typ ett av de billigaste tränsen, båda sakerna var skitiga o VÄLanvända. Fick tron om att de var i nyskick...!!!!
Jag vill ha mina pengar tillbaka, hon får skittränset o förbygeln tillbaka för det vill jag INTE ha!
Kan jag begära detta?
Hur kan man kolla om det är samma person som bor på adressen man har fått? (dvs säljarens adress, så hon inte ljuger om den med)?

Just av de här anledningarna har jag inte lust att göra affärer över privat annons. Isåfall ska man träffas och betala cash.
I somras köpte vi en sele, säljaren skulle neråt i landet, vi träffades på uppgjord plats, jag kollade så selen motsvarade förväntningarna, hon fick pengarna i handen direkt och jag tog selen med mig, enkelt och säkert!
Skulle vi mot all förmodan hamna i sitsen att nån inte betalar så skulle vi skicka en faktura till den och låta det gå vidare till indrivning om de inte tog det på allvar. men så kan man ju bara göra om man har firma.

Det finns ju enkla kollar som Eniro som talar om ifall de uppgifter du fått stämmer.

Har bara sålt på Buke och har alltid fått förskottsbetalt. De som köpt mina begagnade saker har fått mina personuppgifter och därefter postat pengarna. Ankomsten har jag bekräftat via mail och därefter talat om att grejjorna går samma dag, vilket de gjort. (Lite får man väl anstränga sig, har man lovat så har man!). De jag haft kontakt med har alla tackat efteråt och åtminstone i mailet låtit nöjda över varans pris och skick.

det är inte så ofta som det hjälper att polisanmäla heller, jag köpte en mobil på tradera förut, killen hade 10 positiva feedback (som jag och några till sedan listade ut att han fått av kompisarna, förutom en DUM JÄVLA TJEJ som blev misstäksam när hon skulle köpa sin mobil, lät köpet gå tillbaka... men lämnade ett positivt omdöme!!) i alla fall var vi 3-4st som samlade ihop oss och polisanmälde killen, slutsumman låg på runt 10 000kr. Tyvärr var han redan straffad sedan tidigare och hade "viktigare" saker liggande hos kronofogden så vi kommer aldrig få se våra pengar :(

Tradera har ju payson nu som man kan använda, mycket bra! :)

Hur kan man kolla det då? Nu hotar säljaren med att polisanmäla mig för att jag inte vill ha grejerna.

Har du bara adressuppgifterna?
Om du har födelsedata kan du ringa skattemyndigheten.
Skicka tillbaka sakerna och spara kvittot,gör hon en polisanmälan så kan hon inget göra mer än att skämmas, för skickar du tillbaka så har hon sina saker vad mer kan hon begära? Gäller ångervecka vid privat köp?Isåfall inga problem.
Allt över 1500:- så kan du anlita kronofogden för att få tillbaka dina pengar också.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 919
Senast: Inte_Ung
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 700
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 704
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 188

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka