Luktar skit

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare zeemee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 200
Z

zeemee

Min kattunge har börjat lukta förjävligt ur munnen.... Vet någon vad det kan bero på, eller om man kan göra något åt det?

Sv: Luktar skit

Har han börjat tappa mjölktänderna??
Har hört att de kan börja lukta som en soptunna då :eek:

Jaaa, kanske är det det! :idea:
Det brukar dom väl göra kring 5 månaders ålder?

Vore skönt om det bara är en övergångsfas, för hans diareéandedräkt är outhärdlig!

Tror de tappar tanderna vid 5-6 månader.
Så lukten är övergående :bump:

Ja, det är tid för tandväxling.
De kan bli lite dåliga i magen när de växlar tänder också. Tittar man i munnen på kissen kan de ha dubbla hörntänder :devil:

Vampyr-maja

En till

har hört att katter kan börja stinka i munnen om dom får tandsten.. men tandsten på kattungar kanske inte existerar? eller? jag har ingen aning.. hoppas det löser sig snart!

Just det! :idea: Tack för påminnelsen. Mamma (som är kattkollovakt ute i sommarstugan med Dimma) var orolig för att hon var dålig i magen och hon luktar lite illa ur munnen också. Tänk att min lilla snutta snart är 6 månader! :love:

/Erica

På min lilla emma :love: var de för att hon tappade mjölktänderna... De stank ur hennes mun då. O ja var reda för att åka till vetrinärn, men den lossnade efter några timmar (de va på natten ja märkte de) :o

Liknande trådar

Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 338
R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 010
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
482
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
31
· Visningar
1 192
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skänkla mer?
  • Hull..?