Luktar gott under skendräktighet?

Jenka

Trådstartare
Har en ungtik här över dagen vars ägare häromdan reagerade på att hon hade lite svullna juver. Hon löpte i augusti (för första gången) så min tanke var skendräktighet?

Nu tycker min hane att hon luktar jättegott (vilket han kom på efter en timme...) och försöker jucka på henne stup i kvarten.

Funderar på om de kan börja lukta gott under skendräktighet eller vad min hund fått för sig nu?

Sv: Luktar gott under skendräktighet?

Ja det gör dom. Många hanar reagerar på tikar som är skendräktiga.

Jag hade nästan exakt samma fråga uppe i somras och fick svaret att de kunde lukta gott under skendräktighet. Jag kunde inte ha min ungtik tillsammans med hanar för att de var på henne hela tiden (ca. 1-1,5 månad efter löp). Visserligen visade hon inga tecken på skendräktighet, men det torde ha varit något sådant.

Tack för svaren båda två, då vet jag det.

Följdfråga för nyfikenhetens skull, får skendräktiga tikar tävla?

Här är en till som har tik som tydligen luktar JÄTTEgott när hon är skendräktig... :cool:

Fast hon verkar å andra sidan lukta gott nästan hela tiden. En gång mötte vi en person med hanhund som blev lite.. knäpp. Ägaren frågade då om min unga löpte, men nej, hon var mitt mellan två löp. (Sedan kanske den där hanen alltid blev knäpp av tikar, men då hade kanske ägaren inte frågat om hon löpte)

Liknande trådar

Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
463
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 899
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 678
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 737
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX