Lugnande dagtid o något att sova på

Thess

Trådstartare
Behöver något som gör mig motiverad/pigg men ändå samtidigt gör så att jag känner mindre av min inre stress.

Behöver något som gör mig motiverad/pigg men ändå samtidigt gör så att jag känner mindre av min inre stress.

Grundtipsen från sjukvården brukar vara

-Regelbundna sömn- och matvanor
- Regelbunden motion
- Mindre alkohol

Tack för svar. Får luska runt,vet att det finns en del på hälsokost sidan,men inte riktigt exakt vad det i så fall skulle vara.

De lugnande samt sömntabletter som jag tagit gjorde ofta att jag blev loj även dagtid.

Ja o där har jag varit. Fått sömn tabletter utskrivna, för några år sedan,men vill inte fortsätta att ta dem då jag blev seg o dåsig dagen efter. Fick även väldigt svaga anti Depp. Men vill inte stoppa i mig sån sort medicin,vill mer gå på hälsokost delen.

Ja o där har jag varit. Fått sömn tabletter utskrivna, för några år sedan,men vill inte fortsätta att ta dem då jag blev seg o dåsig dagen efter. Fick även väldigt svaga anti Depp. Men vill inte stoppa i mig sån sort medicin,vill mer gå på hälsokost delen.
Varför är du stressad?
Vad kan du göra själv med rutiner etc

De lugnande samt sömntabletter som jag tagit gjorde ofta att jag blev loj även dagtid.
Jag tror inte det finns en tablett som löser det.
Utan du får se på flera lösningar.
Börja fundera på varför du är stressad etc?
Jag kan inte exakt sätta fingret på det,men vet på ett ungefär,men tyvärr inget jag kan göra något åt exakt nu,wå därför tänkte jag att jag kanske under tiden kunde hitta något som får "ner" mig en aning.

Om du känner dig stressad och omotiverad/trött (vilket ju är helt normalt) i så pass hög grad att du får svårt att fungera i vardagen (vilket inte kanske är lika vanligt, men också helt normalt) tycker jag att du ska kontakta vården. Du kan ha någon brist som gör dig trött och omotiverad, som du kan behöva medicinera. Eller så behöver du terapi. Eller något annat. Men att börja experimentera själv med hälsokostgrejer skulle jag inte göra.

Och såklart regelbunden kost, sömn och motion, det är ju A och O.

Har du själv erfarenhet av dem?
Jag köpte hem pascoflair. Men inte provat ännu. Pascoflair e kanske mer till natten.
Valeriana Natt har jag provat nån gång men jag slutade för det gick inte ihop med mina andra mediciner. Minns inte att det var så revolutionerande bra

Vad menar du med "sån medicin"? Du vill ha svagare medicin (hälsokost) men starkare effekt? :confused: Låter snarare som att det är beteendeförändringar som behövs...

Vad menar du med "sån medicin"? Du vill ha svagare medicin (hälsokost) men starkare effekt? :confused: Låter snarare som att det är beteendeförändringar som behövs...
Håller med - att gå till djupet, hitta orsaker och behandla orsakerna (inte symptomen)

Om jag bara hade vetat vad....
Jag sover så otroligt dåligt... Drömmer o snurrar runt,vaknar till o somnar om osv....

Under dagen så känner jag mig "uppskruvad" näst intill hela tiden...

Jag har haft ett ganska händelserikt o ganska stressad år o jag tror att det kan bero på det....

Jag börjar känna mig matt o vet inte riktigt hur jag ska få kroppen i balans igen...

Cyklar eller går o handlar bara för att få motion o äter magnesium,4 tabletter om dagen 2 på morgonen o två till kvällen.

Försöker på alla sätt att komma "igen" men känns övermäktigt mellan varven...

Märker att lite av mina tankar ibland kan få mitt hjärta att klappa litr extra..

Jag förstår att du undrar över vad jag menar med sån medicin...
Jag har varit i vården tidigare,men ja jag känner nu i efterhand att jag inte riktigt fick den "hjälp" som var rätt för mig. Kanske jag har en diagnos jag vet inte,men jag tror oxå på att man kan lära sig att leva med det i så fall. O att man kan lösa saker p ting själv,att man kan "läka" sig själv. Därav att jag inte känner att jag vill söka för det,utan kanske hitta en annan väg ut ur detta. Vet att sånt här tar tid så därför som jag försöker hitta något som kan eventuellt lindra mina symtom tills jag kanske hittat mig själv igen eller vad man nu ska kalla det.

Ursäkta långt inlägg.

Valeriana Natt har jag provat nån gång men jag slutade för det gick inte ihop med mina andra mediciner. Minns inte att det var så revolutionerande bra
Valeriana forte har jag hört ska vara bra
Men blev rekommenderad pascoflair,men hjälper föga för mig,men man måste nog "köra in" även den medicinen som med allt annat.

Om jag bara hade vetat vad....
Jag sover så otroligt dåligt... Drömmer o snurrar runt,vaknar till o somnar om osv....

Under dagen så känner jag mig "uppskruvad" näst intill hela tiden...

Jag har haft ett ganska händelserikt o ganska stressad år o jag tror att det kan bero på det....

Jag börjar känna mig matt o vet inte riktigt hur jag ska få kroppen i balans igen...

Cyklar eller går o handlar bara för att få motion o äter magnesium,4 tabletter om dagen 2 på morgonen o två till kvällen.

Försöker på alla sätt att komma "igen" men känns övermäktigt mellan varven...

Märker att lite av mina tankar ibland kan få mitt hjärta att klappa litr extra..

Jag förstår att du undrar över vad jag menar med sån medicin...
Jag har varit i vården tidigare,men ja jag känner nu i efterhand att jag inte riktigt fick den "hjälp" som var rätt för mig. Kanske jag har en diagnos jag vet inte,men jag tror oxå på att man kan lära sig att leva med det i så fall. O att man kan lösa saker p ting själv,att man kan "läka" sig själv. Därav att jag inte känner att jag vill söka för det,utan kanske hitta en annan väg ut ur detta. Vet att sånt här tar tid så därför som jag försöker hitta något som kan eventuellt lindra mina symtom tills jag kanske hittat mig själv igen eller vad man nu ska kalla det.

Ursäkta långt inlägg.

Jag skulle föreslå andningsövningar. Det första som händer när man stressar är att andningen blir sämre. Det är faktiskt jättevanligt att vuxna människor andas på ett icke ändamålsenligt sätt, just för att de är påverkade av stress. Genom att ta kontroll över andningen, kan du också påverka stresskänslan. Långa, djupa andetag, där man andas långt ner i magen, brukar ge bra effekt.

För bättre sömn kan du prova yoga. Här kan du läsa mer om det. Det finns också ett yogaprogram i häften, även om dokumentet är en sammanfattning av ett forskningsprojekt som gjorts.

Något som brukar hjälpa mig när allt är hektiskt, jag är stressad dagtid och inte kan sova nattetid, är att ta L-glycin och magnesium innan sängdax
Då sover jag som en klubbad oxe
Mg Oxid är bäst, gäller välja rätt för tar man Citrat i stället påverkar det magen mer än oron :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 559
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 651
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
R
Kropp & Själ Hej! Jag har två frågor som är om att bli sövd och så. 1. Ni som har blivit sövda hur känns det? Och hur går det till och hur känns det...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
10 196
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II