C
Caterpillargirl
Min häst är superfjantig om man går med henne ensam utanför stallets revir. Rider man med andra är hon lugn som en filbunke. Hon kan gå först och även om de andra hästarna stressar upp sig för något så behåller hon sitt lugn. Jag tror säkert att det handlar om att jag brister i mitt ledarskap och jag gör endel ledarskapsövningar med henne.
Jag är ute och går med henne ibland men det brukar leda till katastrof. Det kommer en hare eller cyklist och det är kört. Min 700kg:s häst visar olika skolor av piaff, gallopp på stället och passage. Även en och annan capriol har hon fått till.
Någon som har tips på hur man kan lugna en häst som redan är i det stadiet? Man känner sig något liten och det enda jag tänker på är att jag inte ska hamna under henne.
Någon som vet övningar som kan hjälpa mig för att detta inte ska uppstå?
Jag är ute och går med henne ibland men det brukar leda till katastrof. Det kommer en hare eller cyklist och det är kört. Min 700kg:s häst visar olika skolor av piaff, gallopp på stället och passage. Även en och annan capriol har hon fått till.
Någon som har tips på hur man kan lugna en häst som redan är i det stadiet? Man känner sig något liten och det enda jag tänker på är att jag inte ska hamna under henne.
Någon som vet övningar som kan hjälpa mig för att detta inte ska uppstå?