Sv: Lugn, mjuk och lyhörd ras utan vaktinstinkt?
Skall är dessvärre något jag inte känner att jag behöver mer av Men tycker det är intressant att ni är flera som tycker DS stämmer. Jag har inte funderat på schnauzer överhuvudtaget, fått för mig att de är ganska speciella och egensinniga hundar som kräver en fast och van hand...? Men jag har aldrig träffat någon. Tyvärr tror jag ändå det faller på deras larmbehov.
Dvärgschnauzern har ju ett ursprung som just larmhund (och råttjägare), och de allra flesta (givetvis inte alla) DS har ju väldigt lätt till skall när det kommer någon, just för att larma.
Fast i övrigt passar den ju väldigt bra in, så kan TS tumma på att få lite mer skall i sin vardag så hade ju en DS passat super låter det som !
)
Skall är dessvärre något jag inte känner att jag behöver mer av Men tycker det är intressant att ni är flera som tycker DS stämmer. Jag har inte funderat på schnauzer överhuvudtaget, fått för mig att de är ganska speciella och egensinniga hundar som kräver en fast och van hand...? Men jag har aldrig träffat någon. Tyvärr tror jag ändå det faller på deras larmbehov.