Sv: Luckan öppen eller stängd?
Fick inte med allt jag skulle få sagt, så här kommer samma inlägg,
men i flerordat format!
Niqita skrev:
Jamen det är ju det jag försöker göra...att diskutera...jag har aldrig åkt i en hästtransport och jag vet inte hur luft cirkulerar. Det hoppas jag de som säljer och tillverkar transporter kan förklara närmare.
JAG har åkt bak i transport. Och jag har jämfört både med att ha lucka uppe och nere. Och exempelvis; om det kommer det en lastbil i häcken så hörs det i princip lika mycket vare sig luckan är uppe eller nere. Och jag kände mig inte störd av avgaser.
Som någon annan sa, ventilationshål finns fram, och som någon föreslog - vet ej om det var du eller någon annan, att ha öppningsbara fönster fram, då kommer det ju ännu mer avgaser, det är ju i baken på bilen!
Niqita skrev:
Varför stänga ner hela Bukefalos för vi diskuterar hästtransporter? Finns väl sååå himla mycket annat att diskutera på detta forum, eller hur?
När jag skrev att man kanske borde stänga ner hela Bukefalos så var det ur en ironisk synvinkel.
Anledningen att jag skrev så var för att du själv skrev något i stil med ''orka diskutera detta'' . Ingen har tvingat dig att diskutera.
Ingen har tvingat dig att svara på inläggen.
Niqita skrev:
Vet inte varför vi fastnat just här vid avgaserna nu och du kommenterar allt jag skriver fast det ändå är rena funderingar från min sida. Tidigare var det luckan baktill då jag sa att jag aldrig åker med luckan öppen.
Varför vi "fastna" vid avgaserna är för att du tog upp det, och man svarar på det, för att man kanske inte håller med, eller vise versa.
Jag är inte den enda som kommenterar, och skriver man på ett forum får man vara beredd på att folk inte har samma åsikter som en själv.
Och jag kommenterar inte ALLT du skriver. Jag startade tråden, för jag var intresserad av hur folk gjorde, får TS inte diskutera sin egen tråd eller?
Niqita skrev:
Ska jag åka någon längre sträcka när det är 30 grader varmt så åker jag på natten men då ska det vara akut...annars väntar jag hellre.
Ofta transporterar man i samband med tävlingar, och då kan man inte råda över vädret. Visst, man kan stryka sig, men det kommer många varma sommardagar.
Varför inte bara satsa på att ha bra ventilation, och när det inte räcker till, helt enkelt ha luckan uppe. Så länge hästen mår bra av att ha luckan nere , så är det inget fel med det, och vise versa!
Och givetvis inte glömma att se till att hästen får ordentligt med vatten.
Niqita skrev:
Svara inte dumt nu på alla mina inlägg för då kan man börja tro du gör skäl för ditt alias
Orkar knappt kommentera detta.. Lät bara så fånigt.
Men kan ju tillägga att mitt alias är ett namn på en häst, och ingen personbeskrivning.
Som jag sagt ett ovisst antal gånger nu; alla kan göra som de vill; ha luckan uppe, respektive nere. Det finns ingen rätt i frågan, för där är för och nackdelar med båda delarna.
Ett par saker till att tillägga:
Du var den som började kommentera ett inlägg från mig, om du
går längre bak i tråden.
Jag har inte kommenterat dina inlägg mer förutom ang. avgaser.
Så jag har inte ''kommenterat dig hela tiden''.