M
MissCrazy
Sv: Luckan öppen eller stängd?
Givetvis får man DISKUTERA, men det är skillnad på att diskutera och diskutera. Basera det man skriver på, på TYCKANDE, - och vara övertygad om att man har helt rätt när det egentligen BARA är tyckande och inte fakta.
''jag-vet-bäst-och-pilutta-dig-om-du-inte-håller-med"-attityden är rätt skrattretande ibland.
Som sagt, vi kollar i backspeglarna och genom fönstret till våra hästar o trafiken bakom regelbundet för att se att dom har det bra där bak. Så om någon hade kastat något på dem så hade det inte fortlöpit, utan det hade vi märkt rätt snabbt.
Och jag hade aldrig haft en transport som man inte kunde se i från bilen.
Det är inte alltid man märker/känner om hästen skulle gå omkull, fastna , eller på nåt annat sätt skada sig eller dylikt.
Och angående backspeglar - jag menade inte att se in till hästen, utan att se
trafiken bakom transporten givetvis.
VI har koll på hur mycket vår bil får dra. Maxvikten är låg .
Därför har vi en lätt transport, (enaxlad = / ) tills vi skaffar ny bil.
VI brukar ofta backa med transporten. Oundvikligt på tävlingar, där bilar och transporter står på rad, och det inte finns möjlighet att köra framåt.
I stora drag:
Alla får göra som dom vill, sålänge hästen trivs. Förstår inte varför folk ska vara så envisa och pracka på sina metoder på andra.
Niqita skrev:Ja, det är väl inte fel att det blir diskussioner. Är inte detta ett diskussionsforum? Angående luckan gör väl var och en efter sitt samvete. Jag skulle ändå aldrig riskera att ha den öppen. Sen kan man väl inte jämföra om någon kastar saker på en häst i hagen. Där har ju hästarna möjlighet att fly undan men vilken chans har de att fly undan i en transport?
Fönster i transporterna kan se väldigt olika ut. Vissa sitter väldigt högt och man ser inte alls hästen. Sedan ( som vi har ) finns transporter med fönster som går ner över hela frampartiet och där ser man hästen men inte alltid, det beror på hur ljuset faller in.
Backspeglar var väl dumt att ta upp. Det är väl alla bilar utrustade med och inte är de till för att kunna se hästen. Däremot har vi haft möjlighet att ha kamera i transport och det var mycket bra och kul att se vad hästen gör när man åker.
Givetvis får man DISKUTERA, men det är skillnad på att diskutera och diskutera. Basera det man skriver på, på TYCKANDE, - och vara övertygad om att man har helt rätt när det egentligen BARA är tyckande och inte fakta.
''jag-vet-bäst-och-pilutta-dig-om-du-inte-håller-med"-attityden är rätt skrattretande ibland.
Som sagt, vi kollar i backspeglarna och genom fönstret till våra hästar o trafiken bakom regelbundet för att se att dom har det bra där bak. Så om någon hade kastat något på dem så hade det inte fortlöpit, utan det hade vi märkt rätt snabbt.
Och jag hade aldrig haft en transport som man inte kunde se i från bilen.
Det är inte alltid man märker/känner om hästen skulle gå omkull, fastna , eller på nåt annat sätt skada sig eller dylikt.
Och angående backspeglar - jag menade inte att se in till hästen, utan att se
trafiken bakom transporten givetvis.
Niqita skrev:Konstigt att inget inlägg kommer på det jag ifrågasatte om avstånd, hastighet mm i ett tidigare inlägg. Finns mer att ta upp vad gäller just lagar med bilar och transporter. Hur många här kollar egentligen hur tungt deras bil får dra? Hur många har tränat att backa med transport? Det finns många bra saker att diskutera vad gäller hästtransporter.
VI har koll på hur mycket vår bil får dra. Maxvikten är låg .
Därför har vi en lätt transport, (enaxlad = / ) tills vi skaffar ny bil.
VI brukar ofta backa med transporten. Oundvikligt på tävlingar, där bilar och transporter står på rad, och det inte finns möjlighet att köra framåt.
I stora drag:
Alla får göra som dom vill, sålänge hästen trivs. Förstår inte varför folk ska vara så envisa och pracka på sina metoder på andra.
Senast ändrad av en moderator: