Luciatävling på Fors Gård den 14:e december

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Luciatävling på Fors Gård den 14:e december

Jag funderar på att anmäla mig, men har inte riktigt bestämt mig än.

Anna, du ska rida! fast du får inte rida i samma klass som mig (A)

Men du rider väl vuxen?
Annars har jag ju inte så mycket val så då får det bli samma. ;)

Jag och en kompis ska anmäla oss nu är det bestämt, vi kommer båda tävla i vuxen klassen.

Jag ska nu äntligen tävla! Men ni får faktiskt ursäkta mig om jag är lite "lost". Sådana fina kleder som ni har på er? Vart köper man dom? Varit inne på HM och Gina men hittar inga liknande kläder..

Snälla hjälp mig att bli fin tills den 14:e December?

/Eran Gosebums

Såna där fina kläder ? :crazy:

och så KL.
Insåg rätt snabbt att Erro aldrig skulle orka gå både tölten och fyrgången så för hans del räcker det med fyrgången ..
Kommer däremot ha med mig en annan häst till tölten.

Jag ska nu äntligen tävla! Men ni får faktiskt ursäkta mig om jag är lite "lost". Sådana fina kleder som ni har på er? Vart köper man dom? Varit inne på HM och Gina men hittar inga liknande kläder..

Snälla hjälp mig att bli fin tills den 14:e December?

/Eran Gosebums
Det du måste göra först, för att hitta dessa fina kläder är att ta på dig en sopsäck som klänning (trots att du är kille) samt införskaffa ett par bajsbruna träskor. Till detta måste du även ha ett brett bajsbrunt skärp som matchar dom läckra träskorna.

Sen tar du dig in till Sthlms stad och går in på Buttericks, där ber du om den stöööörsta peruken dom har (i bröderna fluff stuk) för att sen ta tunnelbanan till gullmarsplan. Ta en promenad till globen, gå in i Entré 9 och hitta vägen upp till scenen.
Där ställer du mitt i alltihopa och skriker så högt du kan; Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stuuuuuuuuur !!!!!!

Sen åker du hem och lägger dig och VIPS så kommer du vakna med fina tävlingskläder :D :D :D

Den långa vägen (och dyra) är dock att åka till nästan vilken hästaffär som helst! :idea:

KL.

Det blev inget as utan kanske en Hringur som jag ska åka med den 14e :)
24121593.jpg

Här med sin ägare.

Vem är han efter?

*kl*

Jag är arg!
Våran hovslagare har för mycket att göra just nu så han kommer inte. Odinns bakskor sitter lite löst. Så kommer inte han typ IGÅR så kan jag inte åka till Fors. Jag åker inte på en häst som inte ens orkar ta sig runt ett halvt varv.. *suck*

Jag hade ju löst det med transport och bil.. :mad:

Sitter helt löst eller sitter lite löst ??
Om dom bara sitter löst kan jag slå fast dom men om han måste skos på nytt så får du vänta på hovis :angel:

*kl*

Måste bara kolla... Har ni som anmält er fått någon slags bekräftelse på anmälningen? Jag har inte fått det och vill bara kolla att jag inte missat något.

Börjar ni bli laddade?

Vad jag vet brukar man inte få bekräftelse.
Men maila och fråga

/Malin

Jag fick bekräftelse att dom tagit emot men jag vet inte om alla får det, har haft lite mailkontakt ang. annat så kan ju vara därför.

Jag är TAGGTAGG :D :D

Jag fick också bekräftelse. Men måste anmäla om mig nu ..

Måste få fråga - måste man brodda av? :p

Måste vi raka bort H på Hróis rumpa? :o
Får man klä ut sig? :angel:

KL

Vi har fått bekräftelse på att vi är anmälda.

Sitter helt löst eller sitter lite löst ??
Om dom bara sitter löst kan jag slå fast dom men om han måste skos på nytt så får du vänta på hovis :angel:

Den VAR lös, jag hade kunnat slå på den själv med, men det var en bra anledning till att kunna dra sig ur... :angel:
Men "tyvärr" var hovslagaren här iförrgår så nu har jag inte det som en anledning. Men nu måste jag ha en transport för den andra gick inte igenom besiktningen.. HAHA.. Men det skall gå lätt att lösa..

Jag tävlade Dagur med ett D och ett K på rumpan för ett tag sen. Det gick bra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Wenniz
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
923
Senast: Pilot
·
Hemmet Jag lyssnar på en långkörare på Storytel som utspelar sig i norska fjällen. I höjd med Tromsö. Nu vill jag veta hur bondgårdar kan ha...
Svar
11
· Visningar
886
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka