Luciatävling på Fors Gård den 14:e december

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Luciatävling på Fors Gård den 14:e december

Det du måste göra först, för att hitta dessa fina kläder är att ta på dig en sopsäck som klänning (trots att du är kille) samt införskaffa ett par bajsbruna träskor. Till detta måste du även ha ett brett bajsbrunt skärp som matchar dom läckra träskorna.

Sen tar du dig in till Sthlms stad och går in på Buttericks, där ber du om den stöööörsta peruken dom har (i bröderna fluff stuk) för att sen ta tunnelbanan till gullmarsplan. Ta en promenad till globen, gå in i Entré 9 och hitta vägen upp till scenen.
Där ställer du mitt i alltihopa och skriker så högt du kan; Fina lilla krumelur, jag vill inte bliva stuuuuuuuuur !!!!!!

Sen åker du hem och lägger dig och VIPS så kommer du vakna med fina tävlingskläder :D :D :D

:rofl: (tio)

KL.

Jag och Siri kommar inte heller:(

Kolbeinn: Det går visus i stallet:/

åå, vad jobbigt jag som så gärna ville åka!
fast mina hästar är inte sjuka än, eller minning hade 38,4 och det kommer antagligen höjas, men dom smittar ju också:crazy::(
jag som såg fram emot denna tävling:(

Är det någon man behöver vara orolig för om hästen är vaccinerad?
Eller är det dumt att riskera något??

Why oh Why!
Nu är jag ju peppad för första gången.. :mad:

Äh, det sket sig ändå. Andra hästen i stallet har ingen fullgjord vaccination pga sin ögonskada. Kan inte utsätta honom för den faran när han ändå är såpass dålig som han är..

Jävla skit rent ut sagt.

Ååååh :(

Fast, det är som du säger, inte så bra att ta risken (läste att A2 är över hela landet just nu). Men skit vad trökigt :(

Jag har mailat "Fors" och frågat hur de ställer sig. Dom skall tydligen ha möte ikväll och därefter får vi se hur det går helt enkelt.
Men med största sannolikhet stannar jag och Odinn hemma. Jag vill inte riskera något alls.

Men Frida, vi kanske kan rida på Söndag annars? :) Jag har ju transporten hemma och kan köra honom till er :D

Gör det!
Det vore jättekul att få se Odinn live:)
Klumpen kanske får svårt att hänga med men jag kan lova att han kommer att försöka!
//Mari

Men.. Jag ska ju tävla på Hrói!! :D

Men lördag annars?? Eller efter tävlingen? :D

Då har vi en back-up plan..
Odinn behöver få lite nya vyer i sitt liv. Och vi har ju ändå transporten hemma, och det är lite tråkigt att rida samma runda jämt!

Men.. Jag ska ju tävla på Hrói!! :D

Det var ju dumt!
Lördag fungerar inte för mig, för då skall jag jobba 2 timmar och sen skall jag på personalfest. Och hämta hö :p

Fast självklart hoppas jag verkligen att jag kan åka, S ringer vår veterinär nu och rådfrågar eftersom det är hennes häst som inte är vaccinerad, jag vill inte ha på mitt samvete att jag gjort Fralle sjuk(are)..

Synd att Loket är halt, annars hade du kanske kunnat låna han i en klass! :D

Håller tummarna att ni kan åka :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
267
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hej! Vill gärna få tips på bra gårds och stallhund i behändigt format typ knähög . Vi har alltid haft jaktlabrador, först två tikar nu...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: Wenniz
·
Hemmet Vi kommer att flytta inom en inte alltför avlägsen framtid och funderar på att söka oss upp till ungefär 40 mil från där vi bor nu. Ni...
Svar
15
· Visningar
923
Senast: Pilot
·
Hemmet Jag lyssnar på en långkörare på Storytel som utspelar sig i norska fjällen. I höjd med Tromsö. Nu vill jag veta hur bondgårdar kan ha...
Svar
11
· Visningar
886
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka