dressyrtjejen
Trådstartare
Mellan tummen och pekfingret: hur många kilo hö motsvarar ett kilo lucern-pellets näringsmässigt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
.
(hade ett med 16g smrp/kg för ett par år sen)
Haha hur lyckas man? Skördar dött gräs i dikena?
Haha, vi har 8, enligt en köpare som analyserat själv.
Det känns inte heller som någon mening att göra om analysen själva, för även om det skulle visa sig vara dubbelt så mycket så är det riktigt, riktigt dåligt.
Vi kör på med proteintillskott så gott det går, har is i magen och hoppas att det blir tillräckligt med hästar kvar i stallet över vintern så att vi kan plocka fram silaget.
Höet är för övrigt "ekologiskt" i år, men vallen är gödslad och har presterat betydligt bättre tidigare år.
Jag har aldrig sett ett hö med en proteinhalt på 150 g smrp/kg foder, vilket lusernet har. Våra hösilage nu innehåller 26, respektive 64 g smrp/kg foder. Vi använder två och blandar dessa.
Hösilage har ofta mycket lägre proteinhalt än hösilage.
Haha hur lyckas man? Skördar dött gräs i dikena?
Jaa, själv har jag suttit och lusläst alla innehållsförteckningar på allt foder som jag bara har kunnat komma på (behöver ni veta vad något foder innehåller, fråga mig bara, jag kan dom utan och innan ) i snart 2 veckors tid för att få foderstaten att gå ihop någorlunda. Ett rent h-vete har det varit och jag tror jag har tappat/slitit bort ca 2/3 delar av mitt hår vid det här laget
Hrm.... Kan du utveckla det lite?