Lovisedalsritten

Sv: Lovisedalsritten

TDB tar ju ut en avgift per anmälan och den är tio kr. Det är så förargligt om man betalat allt och inte kommer med för att man missat de där usla tio kronorna!
Och för att kunna efteranmäla måste det finnas pengar på kontot för att täcka anmälan.

Okej, då är jag nästan med. Men "pengar på kontot som ska täcka anmälan" betyder med andra ord att man betalar in anmälningsavgift+efteranmälningsavgift när man anmält sig till tävlingen? Alltså som man alltid gör bara att man betalar efteranmälan också?

Nix, du kan inte efteranmäla om inte pengarna finns på kontot när du efteranmäler, det är skillnaden mot ordinarie anmälan där du kan anmäla och sedan se till att pengarna finns på likviddagen.

Äsch, "långt" är relativt! Jag ska också starta PP ;) Och kommer antagligen att vara rätt trött när dagen är slut - herrn lär ligga på rätt bra...

Jag väntar på att min hästs uppfödare ska anmäla, hoppas det går igenom innan det är försent!

Annars skulle jag gärna vlja ha sällskap av någon på PP-rundan:)

Ord. anmälningstid gick ut igår kväll kl 18, men det går ju att efteranmäla (t.o.m. den 17) !

Vad har du tänkt hålla för tempo? Kastor vill nog gärna ha sällskap, om vi hittar nån som passar.

Jo jag hoppas de får ordning, vore ju skitkul att rida Garons första distans tillsammans med uppfödaren och hans mor!

Det beror på lite, vad han själv tycker:) Men inte alltför lugnt men tänker inte stressa heller! Iom att det är vår första:) Antar att du inte blev så mycket klokare på det, men jag har inga planer på att komma runt så snabbt som möjligt utan vill bara göra en godkänd ritt på en glad häst!

Det låter bra! Jag har ännu inte bestämt vilket tempo vi ska hålla; tänkte känna av den 14 då vi ska rida träningsritt.

Senast ändrad:

*kl*

En vecka innan ritten och inget ryttarmeddelande. Nu blir jag nervös. :crazy: Dessutom har jag bara en hinknisse med mig, tycker det är så svårt att "kräva" saker av vänner. Vill ju gärna att hon mötet upp mig på banan, men samtidigt vill jag ju att hon skall vilja hinka fler gånger. :crazy:

Det behövs inte mer än en hinknisse! Om man nu inte rider tex 120 och uppåt och satsar på placering. Hon kommer ha gott om tid att möta upp dig på banan och ändå stå och ta emot i grind. Eller hur tänkte du?

Jag tänkte mest att hon skulle slippa göra "allt" om det var två hinknissar + att hon då har sällskap. Jag vill ju att hinknissarna efter tävlingen säger "åh, det här var så himla roligt så jag vill gärna följa med dig på nästa tävling också". :laugh:

Jag har ju ingen familj eller pojkvän att tvinga med... :p

Då är jag med ;) Själv tycker jag det är helt ovärderligt att ha någon som möter upp längs banan. Både för mig och hästen. Kanske mest för mig..?!?! Jag blir så himla törstig nämligen. I grinden har jag inget emot att göra allt själv.

Fast, som medhjälpare så är det ju roligare att vara sysselsatt, än att sitta och glo. Det är ju dötiden som är tråkig!!

Blir du så törstig att det inte räcker med den halvliter som får plats i en vattenflaska att ha på sadeln?
Inget ont om hinkning, men det är lite komiskt att folk gladeligen är ute och rider 3-4 timmar i sträck hemma utan hinkning, men när det blir tävling, då vill man ha uppassning mer än 1 gång i timmen. ;)

Äsch då, det är väl mest för att lura hästen till att tro att det är skojigare att springa på tävling - då får man mat nästan lite var stans! :idea:

*KL*

Men BLÖ. En vecka kvar till ritten och min häst har fått proteinknölar. Antagligen av något skit han drar i sig i hagen, ruttna rötter och allt vad de kan hitta nu. Är det något som gör att man inte skulle få starta?

Det är möjligtvis ingen som ska hit som har en Dominus dressyrsadel17 tum normal eller vid som jag skulle kunna få prova lägga på på min häst denna dag?? Har ingen nära mej som har och vill inte köpa från långtbortistan om den inte alls passar...Hör gärna av er isof, skulle bli överlycklig!!

Fortfarande inget ryttarmeddelande. :( Jag har blivit dunderförkyld, frågan är om man orkar rida fyra mil på überpigg häst då? :crazy:

Vill, vill, vill vara med. Men det är ju första tävlingen för stoet och första clear rounden för mig. *osäker*

Samtidigt överlevde jag ju fyra timmar i sadeln igår, även om det "bara" blev två mil...

Nu har ryttarmeddelandet kommit ut! Ser på kartan att det bara är hinkning på en viss väg, smidigt för min hinknisse! Då kan jag be henne köra till en förutbestämd plats och sedan stanna kvar där tills jag passerat två gånger. :D

Däremot fattar jag inte riktigt hur man rider runt grusgropen, men förhoppningsvis fattar jag när jag ser banmarkeringarna. :o

Liknande trådar

Fordon Jag lånade ut mitt släp härom dagen, idag körde jag det tomt. Först fungerade inte Cruise controllers, efter ett tag började gula lampor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Pegasus63
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 084
Senast: Lars L
·
Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 146
Hundträning Hjälper ett ungt par som har en tvåårig fralla, hane. Paret har precis skaffat sitt första barn. För "säkerhets skull" fick inte hunden...
Svar
9
· Visningar
1 522
Senast: Tuggben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka