Love is blind Sverige säsong 2

Ola…:D

Bifogade filer

• IMG_0869.webp
    IMG_0869.webp
    91,1 KB · Visningar: 180
Destruktiva vibbar även med Jakob och Karolina. Jag är inget fan av Jakob, och man vet såklart aldrig vad som är klippning vs verkligheten, men hennes beteende under och efter förlovningsfesten är en solklar röd flagga för mig.

Ja!
Inte bara då, hon var ju helt cray cray i lägenheten också, jag, jag, jag, mitt, mitt, mitt!
Sen att jon totalt freakade ur för att han pratade med en tjej i en timme.
Vilken sund människa beter sig så 😅

Ja!
Inte bara då, hon var ju helt cray cray i lägenheten också, jag, jag, jag, mitt, mitt, mitt!
Sen att jon totalt freakade ur för att han pratade med en tjej i en timme.
Vilken sund människa beter sig så 😅

Hon verkade ju dessutom ha instruerat (?) honom innan i hur han skulle agera om/när Emmelie dök upp? Typ ”får se hur han gör nu, I’ll be watching…”

Svartsjuka är osexigt över lag, men hur ids man ens vara svartsjuk över några tidiga dejter i ett DEJTINGPROGRAM? 🙄

Hon verkade ju dessutom ha instruerat (?) honom innan i hur han skulle agera om/när Emmelie dök upp? Typ ”får se hur han gör nu, I’ll be watching…”

Svartsjuka är osexigt över lag, men hur ids man ens vara svartsjuk över några tidiga dejter i ett DEJTINGPROGRAM? 🙄

Ja, jag tycker hon verkar sjukt obehaglig.
Hade en av killarna betett sig som hon gör hade det blivit världens liv 😅

Hon sätter väl gräns för hennes deltagande i relationen. Det är väl sunt. Däremot har hon andra problem, kanske osäkerhet, sociala medie-stress och kanske åldersnoja, relationstress. Tja vem vet. Hoppas de hittar varandra långsiktigt och i glädjen de visar emellanåt.

Jag vill iallafall kora Karolina och Jakob till det absolut vackraste paret. Han mörk, lång, hon mörk, ljus hy, båda vackra kläder. De är otroligt slående par. De skulle kunna gå på röda mattan i Hollywood.

Hon sätter väl gräns för hennes deltagande i relationen. Det är väl sunt. Däremot har hon andra problem, kanske osäkerhet, sociala medie-stress och kanske åldersnoja, relationstress. Tja vem vet. Hoppas de hittar varandra långsiktigt och i glädjen de visar emellanåt.

Jag vill iallafall kora Karolina och Jakob till det absolut vackraste paret. Han mörk, lång, hon mörk, ljus hy, båda vackra kläder. De är otroligt slående par. De skulle kunna gå på röda mattan i Hollywood.

Jag tycker inte att hon verkar helt sund, faktiskt. Och den typen av reaktioner och beteende brukar, imo, mer handla om att kontrollera partnern än att sätta regler för sitt eget deltagande i relationen. Grundar sig säkert i bla osäkerhet, men är man med i rätt program då?

Ok nu har jag snart kollat ikapp och måste säga att jag är såååå besviken på Ola 😩 Trodde först att han kunde vara spirituell på ett kul och genuint sätt men det visar sig såklart att han använder det som en täckmantel eller dimridå för att kunna säga elaka saker och sen bara hänvisa till att han är "autentisk". Hans kompis Bea var ju också en särdeles vidrig typ. Alltså sitta och projicera sina egna beroendeproblem på en vilt främmande helt oskyldig person (Millie) som bara lever sitt bästa liv utifrån hur hon har valt att leva sitt EGET liv!?

Nä fan Ola du har mycket att jobba på faktiskt. Men jag tror att han är bekväm på den platå han befinner sig och tvivlar på att någon verkligen självutveckling kommer äga rum där. Han kommer antagligen att hitta en kvinna som klickar alla hans boxar så småningom, någon som är villig att bekräfta hans självcentrerade världsbild och allting kommer vara frid och fröjd.

Sen stör jag mig något ofantligt på Wiktor. Har han inga egna åsikter öht? Måste han springa till syrran och mamma, eller Ola för den delen för att veta vad han ska tycka, tänka, känna?

Ok nu har jag snart kollat ikapp och måste säga att jag är såååå besviken på Ola 😩 Trodde först att han kunde vara spirituell på ett kul och genuint sätt men det visar sig såklart att han använder det som en täckmantel eller dimridå för att kunna säga elaka saker och sen bara hänvisa till att han är "autentisk". Hans kompis Bea var ju också en särdeles vidrig typ. Alltså sitta och projicera sina egna beroendeproblem på en vilt främmande helt oskyldig person (Millie) som bara lever sitt bästa liv utifrån hur hon har valt att leva sitt EGET liv!?

Nä fan Ola du har mycket att jobba på faktiskt. Men jag tror att han är bekväm på den platå han befinner sig och tvivlar på att någon verkligen självutveckling kommer äga rum där. Han kommer antagligen att hitta en kvinna som klickar alla hans boxar så småningom, någon som är villig att bekräfta hans självcentrerade världsbild och allting kommer vara frid och fröjd.

Sen stör jag mig något ofantligt på Wiktor. Har han inga egna åsikter öht? Måste han springa till syrran och mamma, eller Ola för den delen för att veta vad han ska tycka, tänka, känna?

Wiktor tror jag är en bra kille i längden, han ska bara bli lite tryggare.

Har bara sett de första fyra avsnitten hittills (så har inte läst inlägg från att de nya avsnitten släpptes) men alltså gud. Precis som ni andra skriver, känns som att tjejerna nöjer sig med det som erbjuds typ och det är så synd.

Och alltså Ola??? Vilken OSYMPATISK person? Förstår inte varför killarna går till honom för råd?

Nä men gud vad är detta. Jag älskar reality-tv ändå 🤣 Nu blir det ett långt inlägg från mig som är kontinuerligt skrivet medan jag kollar på sista tre avsnitten, kanske är sådant ni redan skrivit i tråden men jag ju inte läst för att undvika spoilers

Kan inte bestämma mig för om jag tycker att Wictor har en normal inställning till att hans syster och mamma måste gilla Nathalie. Jag har lite svårt för inställningen att de innan alltid ogillat alla hans tjejer. Visst att de inte måste älska alla, men någonstans, såvida det inte är en person som är riktigt dålig för en, så ler man väl och är glad för en?

Vad händer egentligen när Milly ska träffa denna Bea? Varför står de och kramar varandra så länge och hummar? Är de verkligen bara vänner? Och att Ola konstant ska hoppa på alla Millys ”beroenden” som att det inte är elakt och att Bea också gör det. Det är sån ”lilla gumman vi vet bättre”-inställning

Ändå bra att det avslutades med Milly och Ola. Vet inte hur hårda produktionen är med att de ska delta på saker men tycker att det kändes skevt av Milly att vilja åka på en förlovningsfest och för att få prata om hennes avbrutna förlovning, snarare än låta de andra vara glada över sina. Jag tänker att det finns andra tillfällen att prata med dem och andra vänner att prata med så länge? Men som sagt, produktionen kanske är hårda med att de ska delta och vet inte hur mycket av vänskap etc som faktiskt är helt äkta

Varför sitter Tim och Alicia och håller hand? Känns inte det typ lite opassande mitt i allt?

Känner lite att Karolina överreagerar över att Jakob pratade med Emelie. Har man inte sett tidigare år och vet att de tar in de övriga så att detta skulle hända och typ förberett sig? Antingen får man väl vara okej med att det blev messy i poddarna eller avsluta det, jag vet inte riktigt hur länge man kan älta det. Sen är jag väl inget fan av Jakob

Gillar Karin och Nicklas! Känns som att det är de som har mest potential nu

Alltså Wictor och Nathalie. Det känns som att det är konstant stel tystnad. Jag hoppas verkligen att det inte är lika stelt som att det verkar utan att det faktiskt är bekvämt. Jag har också svårt att släppa att han faktiskt uttryckte sig som att han inte visste om hon skulle räcka till.

Olas kompis (Bea/Beatrice) har varit med (och högt uppsatt) i en sekt, TNT-The New Tantra. Är man inte känsligt för explicita beskrivningar av sex, tantrasex och sektdynamik är ”Holy Fuck” på SVT Play en intressant inblick i hur vissa människor hakar på en stark ledare. Bea är med i dokumentären.

Bea är inte med i TNT längre men håller själv på med ”kurser”, hur kopplade till tantra de är har jag ingen aning om.

Tittar på denna dokumentären nu, shit vad hjärntvättade dom blev ju.....

Tittar ikapp och är på avsnitt 7.
Det är så mycket frågetecken just nu.
Varför tar de andra killarna råd från Ola när han beter sig som han gör? Och när han dessutom precis behandlat Milly som han gjorde. Varför håller Tim och Alicia hand på förlovningsfesten? Kommer Wictor och Nathalie fortsätta? Det känns som att hon vill det mer än honom.

Tittar ikapp och är på avsnitt 7.
Det är så mycket frågetecken just nu.
Varför tar de andra killarna råd från Ola när han beter sig som han gör? Och när han dessutom precis behandlat Milly som han gjorde. Varför håller Tim och Alicia hand på förlovningsfesten? Kommer Wictor och Nathalie fortsätta? Det känns som att hon vill det mer än honom.

Antagligen samma anledning som män läser The Game och liknande skit.

Liknande trådar

Kultur Måste vara fler än jag på Buke som tittar på skräp-TV! :D Vad kollar ni på nu, några tankar om säsonger eller personligheter? En ny... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 450
Senast: Kakis
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
729
Senast: Hajfisk
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 181
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Kloskada
  • Uppdateringstråd 31