Lova tungt hålla tunt

Status
Stängd för vidare inlägg.

landsbygdsbo

Trådstartare
Skulle du köpa en begagnad bil av den här killen?
Jonas Sjöstedt gör nog inte det efter den här blåsningen :p
c13c92fb-cf2a-4cb2-8696-e4ed00f21e1b.jpg

Snacka om att ha blivit grundlurad...:banana:

Sjöstedt har väl inte blivit grundlurad? Stefan Löfven har ju inte yppat ett ord om regeringssamarbete med V, snarare precis tvärtom. Sjöstedt är den enda som talat om de tre rödgröna partierna som "vi" och gång på gång blivit ifrågasatt av Alliansen om "vilka är vi". Löfven har inte protesterat.

Om det är någon som iaf har försökt grundlura någon så är det ju Sjöstedt som försökt tuta i sina väljare om att de ska få inflytande i ett regeringssamarbete med S.

Det är väl mest att alla har förutsatt det eftersom det varit så historiskt. Egentligen är det logiskt att Löfven söker sig mot mitten eftersom han inte får majoritet med endast V och Mp och alla är överens om att hålla ute SD.

Historiskt sett är det naturligt, SaP har alltid föraktat V(pk) förr officiellt numera mellan skål o vägg.

Men som sagt, det borgerliga blocket hade ju rätt när man ifrågasatte Löfvens ärlighet vad det gällde regeringsbildande ;)

Men undrar hur presumtiva samarbetspartner tänker idag... Kan vi lita på gubben eller dumpar han oss också när det passar...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 939
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
781
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 144
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar