• Avel
  • Trådstartare Trådstartare madrox
  • Startdatum Startdatum
M

madrox

Hej!undrar om någon har en avkomma efter ridponny hingsten Lotus??ska betäcka mitt sto med honom nästa vår och är nyfikne på hans avkommer. Typ temprament, modell m.m :rofl:

Sv: Lotus

Han är Hbl/New Forest, vad har du för sto som passar till den korsningen? Han är inte en ridponnyavlad i generationer utan en första korsning. Men andra ord är det svårt att säga vad man får det beror mycket på ditt sto.
Det kan bli ett halvblod stor som ett hus eller en New Forest eller en blandning! Det är problemet när man använder icke konsoliderade hingstar. :crazy:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Lotus

En av våra uppfödningar, ett arabsto(far 153cm, mor 145cm), 145cm hög, har en avkomma med honom f.01, ett mkt trevligt sto med fantastiska rörelser (släng er i väggen tyska/holländska ridponnier) som är fn. 145cm och säkert blir D-ponny, och är som ett högädelt halvblod i typen. Utmärkt temprament och korrekt exteriör. Denna kombinationen, Lotus och ett högädelt feminint arabsto blev jättelyckad, men å andra sidan är det den enda avkomma efter honom som jag sett hittills, och som alltid med halvblod i stammen kan *halvblodsyndromet* poppa upp, dvs 2 små avkommor kan ge en jätteavkomma, men som i all avel, det är bara att hålla tummarna !

Liknande trådar

Avel Hej. Jag söker efter gul hingst som inte är från verbena Dressage då jag tänkte betäcka 2 ston, och den ena med Zucchero. Vill inte att...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 005
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka