Lotus Pool

Sv: Lotus Pool

Brun född 1987 i USA. 161 cm i manken och 20 cm runt skenan.
E: Spectacular Bid, U: Golden Petal, UE: Mr Prospector.

Har tävlat bla ipå Irland Japan och USA. Startade först som 3 åring.

Starter: 43
Segrar: 11
Andra: 7
Tredje: 3

Total vinstsumma i svenska kronor. 3 911 454:-

Extriört utlåtande:

Mkt god fullblodstyp. Maskulin, harmonisk. Lång väl ansatt hals, mkt välliggande bogar, ngt låg rygg, välmusklad. Mkt långt kors. Knätrång fram, bredspårig bak, ngt veka kotor bak, smala hovar. Breda korta rörelser utan takt.
B-Premierad. I svensk avel sedan 1995.

Vad jag har förstått så har han både galopp och ridhäst avkommor?

Om han har ridhäst avkommor, så bör det ju vara fullblod. Han är väl inte godkänd inom halvblods aveln vad jag vet.

Jag har en katalog som Lotus Pool xx finns med i. Det finns en bild och en hel del info om honom och hans föräldrar. Vill du ha detta så skicka ett mail till asn@algonet.se. Det bästa är om jag får din adress så skickar jag en kopia. Jag har försökt skicka en annan xx-hingst från samma katalog och jag fick skicka i 3 eller 4 omgångar i separata delar av den inscanning jag gjort plus att en del aldrig ville bli skickad! Så det tänker jag inte göra om.

Åsa

Ja jag vet!

Har en jättefin avkomma till honom!

Chippens hemsida

chippenny.jpg

Kommer att bli en superstar :love:

Har nu gått två lätta ft utan hinderfel och är kvalad till CNC*. Han har gått totalt 5 ft i år felfritt

Har du bild på din avkomma?

Vill du berätta mer om han/henne?

Har själv köpt ett sto efter Lotus Pool och är lite nyfiken. Jag har inte fått hem tjejen än men nästa vecka kommer hon och då ska jag fota så ni får se henne! Hon har gått löp men fick en skada som satte stopp för galoppkariären, har gått i avel nu och fått två föl. Ska ha henne som ridhäst och ev ta föl på henne senare, förmodligen med någon halvblodshingst.

:D

Visst är det han på bilden. Lotus Pool - Take A Reef är hans fulla stam han är ca 168cm hög, men var endast en liten skit när han kom till mig som tre åring.

Han har den mest otroliga personlighet man kan tänka sig och han är en rätt så tuff häst på det viset att han är "polisen" hemma, måste ha koll på var alla andra är och måste först ut i hagen etc etc.

Att rida är han super, går väldigt lätt i form och hoppar mkt bra. Kan vara lite stressad direkt på tävlingsplatsen men det har nog med hans forna galoppkarriär att göra mer än nuvarande tävlingen.

Efter en sådär tio minuter så är han super lugn på tävlingsplatserna.

Lite kuriosa är att han gillar vitt vin :o Fråga mig inte varför :crazy:

Fler bilder finns på hans hemsida

och på min hemsida Under Chipmunk

"Lite kuriosa är att han gillar vitt vin"

Jaså brukar du dricka vin i stallet!? Varje fredag eller... :smirk:

Skämt åsido, grattis till dina felfria rundor i fälttävlan. Jag vet hur skönt det känns.

Åsa

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 971
Senast: mamman
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 473
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar