Lottning och tdb

JoCfin

Trådstartare
Tänkte kolla om någon vet...

Om man har en tävling med en klass med 55 anmälda i tdb och max 20 starter blir det ju lottning. Nån som vet om klubbarna brukar lotta innan dom drar pengarna från de anmäldas konton i tdb? Borde ju vara smartast annars får dom ju betala tillbaka till 35 st som inte får starta...

Sv: Lottning och tdb

Den tävling jag har varit om lottning, då drog de pengar från kontot innan de lottade. De betalde tillbaks sin del, men den tio krona som förbundet tar får man inte tillbaks.

Ännu ett exempel på hur dåligt det här systemet är. Man blir bortlottad och får betala 10 kronor för det. Toppen.

Det är inte bara Equipe som får tiokronan. En del går till förbundet också, vad som görs för pengarna har jag alltid undrat över. För det blir mycket pengar.

Jag har fått för mig att bortlottning skulle tas bort och anmälan istället stängas vid tillräckligt många starter? Har jag drömt det?

Det stämmer, det är redan så i hoppning men efter årsskiftet kommer det att bli så även i dressyr.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 604
Senast: Lavinia
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 193
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 024
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar