Löss i utekrukor, sätta ljung?

MissFideli

Trådstartare
Köpte petunior och lite annat att ha på uteplatsen i somras. Tyvärr visade det sig efter nån månad att de hade nån form av löss. Blommorna har jag slängt nu, men kan jag sätta ljung i krukorna (samma jord) eller smittar det till dom då?

Köpte petunior och lite annat att ha på uteplatsen i somras. Tyvärr visade det sig efter nån månad att de hade nån form av löss. Blommorna har jag slängt nu, men kan jag sätta ljung i krukorna (samma jord) eller smittar det till dom då?
Om de blir smittade kan du rädda dem med såpvatten (1+5). Spraya så fort du ser att de är angripna (fungerar inte preventivt). Upprepa vid behov. Supereffektivt!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 553
Senast: skiesabove
·
Trädgård & Växter Jag har hittat ett par gamla utekrukor (ca 50 cm i diameter) som jag skulle vilja plantera något färgglatt, lättskött och hyfsat...
2
Svar
27
· Visningar
2 161
Senast: Sassy
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 391
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar