Lösögonfransar

Zolimita

Trådstartare
Fest med jobbet imorgon med Glitter och Glamour-tema.Har köpt lösögonfransar för att piffa till mig lite extra.Testade sätta dit dem,lite bökigt och jag hade nog för lite lim då det kändes som att de inte satt fast ordentligt..
Så fram med tips,ni som kan detta :D

Sv: Lösögonfransar

Börja på den sidan som är närmast näsan och arbeta dig utåt så att säga.

Man behöver lite övning innan man får ordentlig färdighet, men det är mycket lättare att sätta dit fransarna på någon annan än sig själv, så be om hjälp ifall du inte blir nöjd. Men tänk att du måste få de så långt ner mot din egna fransrad som möjligt.

Håll först fransarna längsmed din egna fransrad utan lim och se om de är lagom långa eller behöver klippas till, alltså bandet de sitter på.
Behöver de klippas till kan du kapa den inre delen så mycket som krävs.

Lägg på franslim och låt det vara i ca 30 sek. Det ska vara kladdigt! Ta sedan fransarna med en pincett och placera dem längs dina egna. Tryck försiktigt till hela vägen så att de sitter.

När du applicerat limmet, böj fransarna lite lätt så att de får samma form som en hästsko (dvs. om det nu är hela rader med fransar och inte enstaka). Det är lättare att sätta dem snyggt och få dem att följa den naturliga fransraden då.

Och jag sätter aldrig dit dem med pincett, som man "ska", skulle aldrig i livet lyckas få på dem då. Jag tycker det är enklast att trycka fast dem på mitten först och sedan forma inner- och ytterkanten efter fransraden med var sitt pekfinger, sedan sluta ögat i några sekunder och trycka till hela fransen försiktigt med fingertoppen.

Sedan är jag personligen inte rädd för att det ska bli kladdigt eller för mycket lim, det är inte så snyggt där och då med en massa vitt och impulsen blir ju att ta bort och göra om, men åtminstone mitt lim blir genomskinligt när det torkar, och jag gissar att det gäller alla märken.

Senast ändrad:

Tack för tipsen :) Blev tyvärr ont om tid innan jag skulle iväg,men ska prova igen vid tillfälle!

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 788
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 125
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 290
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 881
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar