Lösningen

Sablar22

Trådstartare
:) :)
Jösses så korkad man får bli :smirk:

Jag har varit lite smågrinig på Hugo ibland eftersom han inte riktigt vill lyssna alla gånger.
Vår granne har en Schäferpojke som gärna står vid sin låga grind och gör utfall när jag ska gå nerför trappan med Hugo, min raring vill gärna skälla tillbaka och jag har fyat och haft mig.
Man vill ju inte gärna att grannarna ska få en hjärtattack varje gång jag ska ut med hunden. :crazy:

Men lösningen var ju så enkel!!!
Jag behöver bara säg NEJ i bestämt tonfall..och det ska bara göras en gång! Hugo tittar då på mig och frågar "Är du säker"
Då går jag bara.. vips, Hugo skäller inte tillbaka utan följer efter mig med viftande svans nerför trappen ..redo att leta rätt på första bästa buske att pinka på :)

Just nu känner jag mig sådär lagomt blond och korkad, men även lättad över att problemet är löst.
Schäfern får skälla å ha sig bäst han vill, det är inte mitt problem.
Men det är förjäkla skönt att Hugo visat vad det är Matte ska göra :o

Sv: Lösningen

Men så e ju Hugo en väldigt klok hund.. som gärna hjälper sin matte lite på traven ;) Men han måste ju bara få ta vara på tiden då han kunde låtsas att han inte förstog :angel:

Sv: Lösningen

Bah! Han kunde väl ha visat hur jag skulle göra liiiiite tidigare?

Idag har grannhunden fått massor av skäll av sin matte då jag gått förbi med våra :o :o
Känner mig lite skyldig eftersom jag går förbi och "retar upp" honom :crazy:

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 184
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 831
Senast: lilstar
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka