Löshoppningsövningar

Cillaramsa

Trådstartare
Tips på lite olika övningar? :idea:

Har bara en kort bana, knappt 40 m. Ena hästen hoppar lugnt, noggrant och sansat. Andra är mer nonchalant, är lite fartig och behöver variation och få titta lite. Henne tänkte jag lägga någon bom emellan och även köra lite studs i olika höjder till. Någon som har mer tips? :)

Sv: Löshoppningsövningar

Oj, det haglar inte direkt in svar här. ;)

Det jag direkt kom och tänka på om hästen har bråttom och är lite nonchalant är att göra hindren "tittiga". Då brukar de självmant backa av lite och lyfta lite mer på tassarna.

Sv: Löshoppningsövningar

Håller med, ingen anstormning av svar inte!
Jag har varit på lite löshoppkurser, och tex lade man ibland en bom över fram och bakbom på oxern, men jag kommer inte riktigt ihåg vad man vill uppnå med det. En sne bom från marken upp mot mitten på hindret kan man ju lägga om man vill att hästen ska hoppa rakare osv. Det är lite såna övningar jag är ute efter. Det känns som man vill ha en väl underbyggd plan man bygger efter snarare än att man testar än det ena än det andra, då det är lätt att tappa hästens förtroende om man gör nåt för konstigt.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 102
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 535
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 056
Senast: __sofia__
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar