Löshoppning?????

P

Patrick_

Heej!:):)
Jag undrar om man kan löshoppa utan att ha en paddock??
Kan man sätta upp linor ändå på ett fält elr i en hage??
Tacksam för svar.:):):love::bow:

Kram Linnéa

Sv: Löshoppning?????

Skulle nog inte rekomendera o löshoppa på ett fält, sticker inte hästen iväg då? det skulle min göra iallfall.
I hage vet jag inte heller då underlaget inte är så bra kanske... o även där stora ytor att smita undan på.

låter väldigt riskabelt att göra det på ett fält,men kanske i en hage med jämt underlag bara det inte blir för hårt.

Skulle nog inte rekomendera o löshoppa på ett fält, sticker inte hästen iväg då? det skulle min göra iallfall.
I hage vet jag inte heller då underlaget inte är så bra kanske... o även där stora ytor att smita undan på.

Ja men liksom att man sätter upp linor.Men jag ska nog försöka på annat sätt.:)

min bushäst har både krupit under linor och hoppat över, allt för att slippa hoppa :p

I en hage där hästen vet vart staketen är, sen skulle jag nog helst brodda innan.. Gräs kan bli rätt halt, sen är det ju frågan om hästen löshoppat innan för annars kan det nog bli svårt om den inte förstår linorna.

Om du sätter upp ett staket på fältet å sen linor i den *hagen* å sen at du broddar åxå sen ska de ju förstås vara jämt åxå

Jag själv skulle nog inte våga löshoppa i annat än ridhus, då min pålle hoppar över allting. :D

Om du har höga linor, visar vart gränserna går innan och kollar över underlaget ORDENTLIGT borde det ju gå. Men som sagt, jag skulle nog inte våga. Ta hjälp av någon som är duktig på löshoppning!

Lycka till :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
9 031
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 736
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 161
Senast: cf234k
·
Ridning Hej, min medryttarhäst vägrar att gå framåt ibland. Han är en 13 årig c-ponny valack. Har varit medryttare på honom i ca 4 månader nu...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 651
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?