Löshoppning, avstånd?

movi

Trådstartare
Jag erkänner, är dålig på detta med avstånd. Så nu ropar jag på hjälp.

Älgjakten pågår för fullt, och nu vill jag variera mig på banan och löshoppa lite, inga höga höjder utan mest för variation och lite annat.

Så ge mig lite tips om avstånd, förstår att det skiljer mellan hästar, men på ett ca så jag vet var jag ska börja och sen ev flytta om det inte flyter.

Vi lär vi få flytta om lite, då det är flera hästar som ska hoppa, men bara man vet på ett ca.

Tackar på förhand.

Sv: Löshoppning, avstånd?

Beror lite på hur stor häst du har.. hehe.. Men ungefär 7-7,5 för storhäst på småhinder :)

Sv: Löshoppning, avstånd?

Jag har en D-ponny, och den största är nog ca 1.55-1.60.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 743
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 577
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka