Löshoppa studs?

Varför skulle det vara farligt ? Jag brukar göra det, främst för att få min pålle att tänka lite och inte ha så bråttomt, studs "stannar upp honom lite".

Eftersom löshoppning är till för att lära hästen teknik utan ryttare anser jag att man kan låta de hoppa vad som helst.

Lycka till!

Farligt är det väl inte men det beror ju på hästen. Hur är hästen normalt att löshoppa? Har den bråttom och lätt springer lite för fort är kanske inte studs någon höjdare. Studs ska ju helst inte hetsas igenom. Men om den brukar vara lugn och har normal bjudning är det säkert inga problem. Ett tips är att länga avståndet mellan studsarna första gången för att se hur hästen agerar.

Lycka till!

/Timsetim :)

okej tack provade dte nu ikväll och dte gick jätte bra.. Vi ahde en 4 studs och pållan hade skit kul..=)

Liknande trådar

Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 308
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter En OS-medalj kan firas på många olika sätt, det visas i de här klippen på de tre individuella medaljörerna från hoppningen.
Svar
0
· Visningar
114
Senast: Gunnar
·
R
Kropp & Själ Först så jag vet att iallafall domflesta här inte är läkare och jag har själv klart kontakt med vård osv så ingen be höver oroa sig för...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 451
Senast: Raderad medlem 149524
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama