Lösdrift till föl?

W

Warmia

Jag funderar på hur jag ska göra med mina 2 föl till hösten/vintern....
Jag har en lösdrift till dom som är bestämt att dom ska gå på iallafall. Nu på hösten kommer fölen få vara ensamma på lösdriften nattetid och tillsammans med mammorna dagtid. Nu funderar jag på om jag ska ha öppet lösdriften så dom kan röra sig ut och in i hagen som dom vill nattetid eller om jag ska stänga lösdriften och ha dom instängda där nattetid, det blir ju som en stor box som båda går lösa i, då vet jag ju vart dom är under natten????? Hur hade ni gjort?
 
Sv: Lösdrift till föl?

köpte mig ett russföl förra året som var 6mån när jag fick hem honom å han fick gå på lösdrift, dvs hade lösdriften öppen å fick gå in å ut som han ville gick ju iof med 2 äldre hästar, men om dina inte har några problem att vara utan sina mammor så behöver du nog inte stänga in dom kommer nog gå alldeles utmärkt :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 804
Senast: Hermelin
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
991
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
29
· Visningar
2 107
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 005
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp