Lösa djur, igen.

Sv: Lösa djur, igen.

Och då har man givetvis inte sin hund lös där.

Vad jag försöker säga är att personen i artikeln är rädd för en vuxen varg som uppenbarligen är på vandring. Att påstå att hennes hund i lagens mening skulle störa vilt om den sprang lös i sin ägares trädgård samtidigt som en vuxen varg strosar omkring där är befängt.

Vad jag irriterar mig på vad gäller trådstarten är den förutfattade meningen att hundägaren (som inte har någon möjlighet att försvara sig eller rätta eventuellt felaktiga påståenden) låter hunden springa lös där det kan finnas vilt. Visst är det möjligt att så är fallet, men det är inte nödvändigt så.

Senast ändrad:

Det som är befängt är att påstå att varg inte är ett vilt som inte får störas.
Mest för att det är felaktigt.

Men det har jag för bövelen inte påstått!

Om hunden struttar runt i trädgården och en varg tar sig in och kniper hunden så har hunden inte inte stört vilt på det sätt som lagen avser.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 814
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 333
Övr. Hund Jag och min man drömmer om att bli med husky någon gång i framtiden. Inte den närmaste tiden, utan om ett antal år. Tanken är att skaffa...
2
Svar
26
· Visningar
5 392
Senast: Enya
·
Övr. Hund Långt inlägg så jag hoppas att någon orkar läsa hela för jag hade behövt utomstående tankar och åsikter. Då jag känner att jag inte...
Svar
3
· Visningar
2 158

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka