Du påstår att hundar inte får vara okopplade i skog o mark, enligt lag o hänvisar till
http://www.svenskacollieklubben.se/Jordbruksverkets Checklista.pdf samt fördjupningar i jaklagen, du skriver vidare:
Varför skulle jag bemöda mig med att läsa paragrafen, eftersom jag redan vet vad som står där?
Ditt svammel om tolkningar biter inte på mig.
Du skriver att det är lag på koppel, vilket det inte är. Har jag aldrig sagt jag har sagt att det är förbjudet att ha hunden lös i skog och mark Att du väljer att tolka det till något för att få en anledning att bråka och vara otrevlig och kalla mig för lögnare anser jag vara lågt. Du får tycka att jag svamlar eller vad du vill. Att vara dryg och vrida till saker är ju din specialitet här på forumet och sådana som du är en av orsakerna till att jag mer och mer väljer att lämna forum som detta.
Däremot skall hunden föras så som om den vore kopplad,
Kan ju tolkas som att den inte får vara lös eller hur enligt kommentarer o tolkningar handlar det om ett avstånd på max 2 meter.
Informera gärna, men var beredd på att bli ifrågasatt när du ljuger. Att kalla någon för lögnare är väl grovt tycker jag på ett forum där text ofta tolkas olika
Att inspektörens hund inte skulle varit med i hästhagen är väl alla överens om var fel? Har inte sett någon ifrågasätta det, o som djurskyddsinspektör/kontrollant så borde man förstått det.